به گزارش "ورزش سه"، مسئله بیماری روانی و ذهنی به موضوعی مهم در فوتبال اروپا و سراسر دنیا تبدیل شده و توجه بسیاری را جلب کرده است. 
به نظر می‌رسد که شرایط فعلی فوتبال، فشارها و البته تنش‌هایی که خصوصا پس از شیوع ویروس کرونا شدت گرفت تاثیر بسیار منفی روی سلامت روحی افراد حاضر در این صنعت گذاشته است. 
کالورت لوین یکی از کسانی است که به صورت علنی درباره این موضوع صحبت کرده است. او با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«چیزی که این فصل یاد گرفتم این است که همه در هر شرایطی از زندگی در حال انجام مبارزاتی هستند که شما هیچ اطلاعی از آنها ندارید و یافتن کسی که با او صحبت کنید و صادق بودن با خودتان برای این که بدانید چه احساسی دارید باعث شرمساری نیست.»
او به افرادی که شرایط دشوار روحی را پشت سر می‌گذارند، توصیه کرد:« به تمام جوانانی که این احساسات را تجربه می‌کنند توصیه می‌کنم با یک دوست، عضوی از خانواده یا کسی که به حرف آنها گوش دهد صحبت کنند.»
این مهاجم اورتون با اشاره به شرایطی که خودش تجربه کرده اضافه کرد:« حرف زدن زندگی من را نجات داد. این کار باعث می‌شود شما متوجه شوید که شرایط هرگز به آن بدی که فکر می‌کردید نیست و به این پارادوکس پی خواهید برد که قدرت واقعی می‌تواند برابر نقاط ضعف شما بایستد.»