به نظر می‌رسد تمجید سران بایرن مونیخ از هالند و شایعات پیرامون باشگاه و این بازیکن، عامل نارضایتی و جدایی لواندوفسکی از بایرن مونیخ هستند

زمان زیادی از علنی شدن درخواست جدایی لواندوفسکی از بایرن مونیخ نمی‌گذرد و ایجنت این بازیکن نیز چندی پیش در مصاحبه‌ای گفت که بایرن مونیخ برای لواندوفسکی به تاریخ پیوسته است. اما رابطه بین این دو از چه زمانی رو به وخامت رفت؟

طرفداری | به گزارش کریستین فالک و توبی آلتشفل از بیلد، روزی که رابطه بین روبرت لواندوفسکی و بایرن مونیخ شروع به مسموم شدن کرد، 8 اگوست 2021 بود. زمانی که حسن صالح حمیدزیچ در یک برنامه تلویزیونی از ارلینگ هالند تمجید کرد و در ادامه فاش کرد که از مدت‌ها پیش، او را زیر نظر داشته‌اند. از یک طرف قابل درک است که صالح حمیدزیچ بازیکن بااستعدادی مانند هالند را زیر نظر داشته باشد اما او باید رویکرد محافظانه کارانه‌تری نسبت به هالند پیش می‌گرفت زیرا که تمجید از هالند، باعث عصبانیت روبرت لواندوفسکی شده بود.

  • اشتفان افنبرگ: نارضایتی لواندوفسکی از علاقه بایرن مونیخ به هالند؟ این موضوع ربطی به او ندارد
لواندوفسکی پس از این موضوع و در تابستان 2021 نیز به جدایی از بایرن مونیخ فکر می‌کرد. این بازیکن به دوستانش در آن زمان گفته بود که وقتی مدیران شما از قبل به فکر جایگزینی‌تان هستند، پس باید به فکر ترک باشگاه باشید. در اکتبر سال 2021، پینی زهوی در مونیخ با اولیور کان و صالح حمیدزیچ ملاقات کرد. این ایجنت پیشنهاد تمدید قرارداد لواندوفسکی را به سران بایرن داد اما آن‌ها نپذیرفتند. با این وجود از قبل مشخص بود که مهاجم لهستانی برای بایرن فروشی نیست و در عین حال، بایرن امید خود را برای انتقال هالند از دست نداد. افزایش گمانه زنی‌ها و شایعات پیرامون هالند و بایرن، برای لواندوفسکی دردناک بود.

لواندوفسکی پس از قطعی شدن دهمین قهرمانی متوالی در بوندسلیگا با پیروزی مقابل بروسیا دورتموند، متوجه شد که انتقال هالند به بایرن همچنان امکان پذیر است و سران این باشگاه در پشت پرده، روی این موضوع کار می‌کنند. به همین خاطر لواندوفسکی در جشن قهرمانی در مونیخ با هواداران و دیگر هم تیمی‌هایش، احساس همیشگی را نداشت. بایرن در این شرایط، لواندوفسکی را پله پله از دست می‌داد و در حال حاضر، تصور باقی ماندن لواندوفسکی در مونیخ بسیار دشوار است. البته واضح است که اگر لواندوفسکی موفق به جدایی از بایرن نشود، او بهترین عملکرد خود را در زمین، هم به خاطر علاقه خودش و هم انتقال آینده‌اش به باشگاهی دیگر به نمایش خواهد گذاشت. اما آیا در تمام فصل، رختکن با حضور بازیکنی ناراضی که علنا اعلام کرده می‌خواهد برود، دوام خواهد آورد؟