به بهانه فینال لیگ قهرمانان اروپا، سنگربان اسپانیایی سابق رئال مادرید، والنسیا و سلتاویگو درباره وضعیت دروازه‌بان‌های لیورپول و رئال مادرید صحبت کرده‌است.

تیبو کورتوا و آلیسون بکر نقش تعیین کننده ای در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهند داشت.

طرفداری| به گزارش موندو دپورتیوو، سانتیاگو کانیزارس سنگربان سابق رئال مادرید در آستانه فینال لیگ قهرمانان به تمجید از تیبو کورتوا و آلیسون بکر پرداخت و از آنها به عنوان شخصیت‌هایی تعیین کننده یاد کرد که می‌توانند سرنوشت فینال را رقم بزنند:

کورتوا و آلیسون در بین ۵ دروازه‌بان برتر جهان قرار دارند و وجود آن‌ها در زمین حس امنیت را به سایر بازیکنان تزریق می‌کند. من امیدوارم این دو دروازه‌بان در فینال از جنبه مثبت تعیین کننده باشند (برخلاف عملکرد کاریوس در فینال ۲۰۱۸)؛ آن‌ها فوق‌العاده‌اند. 

کانیزارس در تمجید از عملکرد کورتوا گفت:

کورتوا تمام فاکتورهای یک دروازه‌بان فوق‌العاده را دارد. او علیرغم قامت بلندش از چابکی بالایی برخوردار است و با پرش های طولانی خود به راحتی گوشه‌ها را پوشش می‌دهد. او بسیار کامل است و هیچ نقصی ندارد. او برای مدتی طولانی در بین برترین های جهان بوده و روزبه‌روز از لحاظ شخصیتی قوی‌تر و کامل‌تر می‌شود. وقتی کورتوا را در زمین می‌بینید، خیالتان راحت است. برای یک دروازه‌بان، شخصیت قوی از همه‌چیز مهم تر است. 

کانیزارس در مورد آلیسون نیز گفت:

او نیز سال‌ها در سطح اول فوتبال دنیا بوده‌است و آرامش زیادی به هواداران و هم‌تیمی‌هایش در زمین تزریق می‌کند؛ او به ندرت عصبی می‌شود و از آرامش بالایی برخوردار است که مانند کورتوا، این برترین ویژگی او محسوب می‌شود. 

سنگربان سابق مادریدی ها درباره بازی فینال گفت:

پیش‌بینی فینال بسیار پیچیده است، در ظاهر لیورپول تیم قوی‌تری است چرا که عملکرد فوق‌العاده‌ای در این فصل داشته است اما رئال مادرید هم نشان داده که شخصیت فوق‌العاده‌ای در مسابقات اروپایی دارد. ما در مورد دو تیمی صحبت می‌کنیم که بارها به فینال و قهرمانی رسیده اند؛ اگر یکی از این دو تیم برای اولین بار در فینال به میدان می‌رفتند، من برای تیم مقابل شانس بیشتری قائل بودم اما در شرایط فعلی شانس هریک را ۵۰ درصد می‌دانم. اگر این مسابقه با تساوی همراه شود، هیچ اتفاقی قابل پیش‌بینی نیست اما می‌دانیم که لیورپول راه بردن مسابقات در ضربات پنالتی را به خوبی بلد است. 

کانیزارس رسیدن دیدار لیورپول-چلسی در فینال جام حذفی به ضربات پنالتی را مزیتی برای رئال مادرید می‌داند:

کورتوا و تیم فنی رئال می توانند روی ضربات پنالتی این مسابقه مانور زیادی بدهند. آلیسون تنها یک پنالتی را مهار کرد که آمار ضعیفی محسوب می‌شود. او در ضربات پنالتی کمی ترسو عمل می‌کند اما پیش‌بینی درباره وضعیت او در بازی فینال غیرممکن است.