طرح توپ جدید سری آ، لو رفت.

توپ رسمی فصل 2022/23 لیگ ایتالیا توسط کمپانی پوما ساخته می شود. این برند آلمانی اعلام کرد به توسعه‌ نقش خود در دنیای فوتبال ادامه می دهد و پس از طراحی توپ رقابت‌های لالیگا، اکنون قصد طراحی توپ برای مسابقات سری آ را دارد. پوما از فصل 2022/23 همچنین توپ های رقابت های چمپیونشیپ، لیگ دسته یک، لیگ دسته دوم، سوم و چهارم فوتبال انگلیس را نیز تولید خواهد کرد.

طرفداری| به گزارش فوتی هدلاینز و به نقل از کالچو فیاچنزا توپ جدیدی که در سری آ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، orbita پوما نامیده می شود. اولین تصاویر از این توپ به نمایش درآمد؛ این تصاویر یک طرح کروی مدرن بر روی توپ را نشان می دهند. این طرح ترکیبی است از رنگ زمینه‌ سفید با رنگ آبی مات.

رنگ آبی شبیه به رنگ آرم سری آ است، این در حالی است که رنگ لوگوی پوما صورتی است. پوما همچنین به طرز ماهرانه‌ای سه رنگ پرچم ایتالیا را در حاشیه‌‌های قسمت آبی رنگ توپ به کار برده است.

از نقطه نظر فن آوری، این توپ پوما به گونه ای ساخته شده است که مسیر و مداری بسیار پایدارتر نسبت به توپ های نایک را طی می‌کند. این توپ یک کره‌ای است که با مجموعه ای از صفحات یکنواخت و با ابعاد مساوی ساخته شده است. پوما از فناوری فرکانس بالا در طراحی این توپ استفاده می‌کند. توپ جدید سری‌ آ که توسط پوما ساخته شده، نیمه‌ دوم ژوئن در فروشگاه ها عرضه می‌شود.

گفتنی است که از فصل 2007/08 طراح رسمی توپ برای لیگ ایتالیا کمپانی نایک بود. پیش از آن هیچ اسپانسر و طراحی وجود نداشت و هر تیم از توپ خود استفاده می کرد.