به گزارش "ورزش سه"، رم شب گذشته در فینال لیگ کنفرانس اروپا در تیرانا به مصاف فاینورد رفت و موفق شد با نتیجه 0-1 برابر این تیم به پیروزی برسد. 
شاگردان ژوزه مورینیو در نیمه اول برابر حریف به گل رسیدند و در حالی که در نیمه دوم تحت فشار شدید یاران علیرضا جهانبخش قرار گرفتند اما موفق شدند دروازه خود را بسته نگه دارند و به این ترتیب عنوان قهرمانی اولین دوره این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

 


روزنامه گاتزتا دلو اسپورت با عکسی از بالا رفتن جام قهرمانی روی دستان جالوروسی، از تیتر «ممنونیم رم» استفاده کرد و به این نکته که این تیم اولین قهرمان تاریخ رقابت لیگ کنفرانس لقب گرفته اشاره کرد. 

این روزنامه همچنین از این که مورینیو توانست بار دیگر پس از 12 سال که از قهرمانی با اینتر در لیگ قهرمانان می‌گذشت بار دیگر یک جام اروپایی را برای فوتبال ایتالیا به ارمغان بیاورد ابراز خوشحالی کرد. 

 


روزنامه کوریره دلو اسپورت که دیگر روزنامه مطرح ایتالیایی است با تیتر «در بهشت» به استقبال قهرمانی رم در رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا رفت. 
آنها مدعی شدند که تیرانا، محل برگزاری دیدار فینال لیگ کنفرانس، به مکانی رویایی برای مورینیو تبدیل شد و آنها پس از 12 سال توانستند بار دیگر افتخاری رویایی را با گل جادویی زانیولو به دست آورند. 

این روزنامه همچنین به اشک‌های این مربی پرتغالی پس از سوت پایان بازی اشاره کرده و مصاحبه او که به تاریخ‌سازی تیمش افتخار کرده را منتشر کرده است. 
حضور 50 هزار هوادار باشگاه رم در ورزشگاه الیمپیکوی این شهر برای تماشای این بازی در کنار هم و سپس حضور آنها در خیابان و جشن و پایکوبی از کسب این قهرمانی نیز از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه این روزنامه قرار گرفته است. 

 


روزنامه توتو اسپورت تیتر اصلی خودش را به حضور قریب الوقوع آنخل دی‌ماریا در یوونتوس اختصاص داده اما با تیتر «مورینیو، پادشاه رم» هم به پیروزی این نیم برابر فاینورد اشاره کرده است.