از ترکیه خبر می رسد ۱۳ نفر از مسئولان فدراسیون فوتبال در حال حاضر در استانبول حضور دارند تا یک هزینه وحشتناک دیگر به فدراسیون ورشکسته فوتبال تحمیل شود...

قبل از آنکه فدراسیون فوتبال کانادا یکطرفه قرارداد بازی با ایران را فسخ کند، ۱۳ نفر از مسئولان فدراسیون فوتبال به هوای گرفتن ویزای کانادا در استانبول حضور داشتند و یا روی هوا در حال پرواز به سمت ترکیه بودند.

به گزارش طرفداری، درست همان لحظه ای که فدراسیون فوتبال کانادا از طریق توییتر اعلام کرد بازی ایران و کانادا لغو شده است، چهار بازیکن تیم ملی به علاوه جمعی از مسئولان فدراسیون و مدیران رسانه ای روابط عمومی و روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در فرودگاه امام تهران آماده سوار شدن به هواپیما بودند که بلافاصله پس از اعلام خبر، پروازشان به ترکیه را لغو کردند اما قبل از آن ها جمعی از مسئولان فدراسیون یا به ترکیه رسیده بودند و یا در پرواز بیزینس کلاس به سمت این کشور می رفتند!

اگرچه برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال سعی کردند اینگونه وانمود کنند که تنها میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال به همراه حسن کامرانی فر، دبیرکل و بهرام رضاییان، عضو هیات رئیسه و مدیر کاروان تیم ملی ندانسته به ترکیه سفر کرده‌اند و علاوه بر این سه نفر فقط حامد مومنی، نماینده فدراسیون و حمید استیلی به عنوان مدیر تیم ملی در ترکیه حضور دارند اما از ترکیه خبر می رسد همین حالا شمار مسئولان فدراسیون در استانبول ۱۳ نفر است. ۱۳ نفر از مسئولان فدراسیون که نام شان در لیست مسافران کانادا بوده، روز پنجشنبه در پروازهای جداگانه به استانبول رفتند تا صبح جمعه برای دریافت ویزای کانادا به سفارت این کشور مراجعه کنند اما با لغو بازی ایران و کانادا این سفر ۱۳ نفره فقط هزینه های سنگین به فدراسیون ورشکسته فوتبال تحمیل کرده است. البته خسارتی که ایران از این ماجرا دیده بسیار بیشتر از هزینه ۱۳ بلیط رفت و برگشت به استانبول و هزینه اقامت ۱۳ نفر در ترکیه است چرا که فدراسیون فوتبال برای هر ۵۰ نفر حاضر در لیست مسافران کانادا بلیط سفر به ترکیه تهیه کرده و برای اقامت آنها در استانبول و آنکارا بلیط رزرو کرده بود.

لغو بازی ایران و کانادا در حالی انجام شد که پیش از این با توجه به مخالفت های سیاسی نخست وزیر و پارلمان کانادا، خیلی‌ها در ایران از مسئولان فدراسیون فوتبال خواسته بودند با توجه به قابل پیش بینی بودن لغو بازی و فسخ قرارداد بازی دوستانه، قبل از آن که کانادا اقدام به لغو بازی کند، خودشان قید این سفر پرحاشیه را بزنند اما متاسفانه انگار شوق دریافت ویزای کانادا مانع تصمیم گیری عقلانی شده بود.

به هر حال این آبروریزی بزرگ و شکست تیم ملی در راه برگزاری بازی های دوستانه در فیفا دی طولانی، اگر در هر کشور دیگری رخ می داد قطعاً منجر به استعفای مسئول اصلی فدراسیون فوتبال می شد و حالا به نظر می رسد استعفای میرشاد ماجدی که موارد بسیاری برای اثبات ناتوانی اش در همین مدت کوتاه سرپرستی فدراسیون فوتبال رخ داده، بهترین پایان برای این فاجعه خواهد بود.

میرشاد ماجدی، حمید استیلی، حسن کامرانی فر، بهرام رضاییان، خداداد عزیزی، حامد مومنی، هادی نجات پور، پرهان خانلری، علی اصغر قربانعلی پور، مرتضی دهقان، تورج کشاورز، هدایتی، مترجم دراگان اسکوچیچ و حمیسی، مسئول حراست فدراسیون فوتبال ۱۳ مسئول فدراسیون فوتبال ایران هستند که در حال حاضر در استانبول حضور دارند.