بازی بزرگ فصل از راه رسید؛ لیورپول و رئال مادرید برای قهرمانی در اروپا تلاش می‌کنند

نبردهای کلیدی در زمین و رکوردهای بزرگ. به جدال «غول‌های ذهنیت» نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. لیورپول و رئال مادرید شنبه شب در فینال لیگ قهرمانان اروپای 2022 در پاریس به مصاف هم می‌روند.

طرفداری | آخرین قسمت از این فصل لیگ قهرمانان اروپا هم فرا رسید و فردا شب مسابقه فینال میان تیم‌های لیورپول و رئال مادرید را خواهیم دید. لیورپول برای گرفتن انتقام فینال کیف در سال 2018 مصمم است و نیازی به گفتن نیست که آن‌ها می‌خواهند سومین جام بزرگ این فصل خود را فتح کنند. علاوه بر این‌ها، لیورپول فرصت بزرگی دارد تا با پیشی گرفتن از بایرن مونیخ، در کنار میلان به دومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شود. از طرف دیگر، رئال مادرید می‌خواهد پس از حذف کردن پاری سن ژرمن، چلسی و منچسترسیتی، لیورپول را شکست دهد تا یکی از سخت‌ترین و بهترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به‌نام خود بزند و برای چهاردهمین بار، فاتح این مسابقات شود.

انگیزه صلاح برای انتقام

چهار سال از شکست 3-1 لیورپول مقابل رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپای 2018 می‌گذرد اما خاطرات آن روزها هنوز برای محمد صلاح تازه است. حوالی دقیقه 30 آن مسابقه، مهاجم مصری لیورپول پس از برخورد با سرخیو راموس از ناحیه کتف دچار مصدومیت شدیدی شد و از زمین بازی بیرون رفت. پس از چهار سال، بدیهی است که صلاح انگیزه‌های زیادی برای تقابل دوباره با قوهای سپید مادرید دارد. صلاح طی هفته‌های اخیر بارها از انگیزه خود برای انتقام از رئال مادرید صحبت کرده و پس از رسیدن به فینال، با انتشار یک توییت نوشت: «زمان تسویه‌حساب رسید».

صحنه برخورد راموس و صلاح
برخورد معروف راموس و صلاح

کری‌های محمد صلاح برای رئال مادرید:

  • محمد صلاح: برای فینال رئال مادرید را می‌خواهم
  • واکنش محمد صلاح به فینال لیورپول - رئال مادرید: تسویه حساب!
  • محمد صلاح: همه در لیورپول می خواستیم فینال را مقابل رئال مادرید برگزار کنیم
  • کری محمد صلاح در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا: هنوز تمام نشده

غول‌های ذهنیت مقابل ذهنیت غول

یورگن کلوپ، پس از پیروزی لیورپول مقابل ویارئال در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان صحبت‌های جالبی انجام داد: «قبل از بازی به بازیکنانم گفتم می‌خواهم فردا تیتر روزنامه‌های شهر این باشد: غول‌های ذهنیت». البته که کلوپ به آرزویش رسید. با این‌حال غول‌های ذهنیت با رئال مادرید روبه‌رو می‌شوند؛ رئال مادریدی که یک تیم ناگسستنی است. آیا تیمی  توانستهشخصیت، ذهنیت و باوری هم‌چون رئال مادرید را نشان دهد؟ رئال مادرید در این فصل لیگ قهرمانان اروپا نشان داد که چه ذهنیت و شخصیت بزرگی دارد که متمایز از بقیه است.

رکوردهای پیش روی رئال مادرید

کارلو آنچلوتی به اولین سرمربی تاریخ تبدیل شد که حضور در پنج فینال لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند و ممکن است به اولین سرمربی تاریخ تبدیل شود که چهار بار فاتح این رقابت‌ها شده است. اگرچه این تنها رکورد پیش روی رئال مادرید نیست. کریم بنزما، لوکا مودریچ، دنی کارواخال، ایسکو و مارسلو همه این فرصت را دارند تا با رکورد پنج لیگ قهرمانانِ کریستیانو رونالدو برابری کنند. البته کریم بنزما فرصت دست‌یابی به یک رکورد دیگر را هم دارد. او می‌تواند با گل‌زنی در فینال هم به‌تنهایی سومین گل‌زن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شود و هم می‌تواند به رکورد 17 گل کریستیانو رونالدو در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا دست‌یابد.

  • رکورد تاریخی دیگر به نام کارلو آنچلوتی؛ حضور در 5 فینال لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی
کریستیانو رونالدو با پنج لیگ قهرمانان
کریستیانو رونالدو در فینال کیف 2018 برای پنجمین بار قهرمان اروپا شد

تقابل پدیده‌های جوان؛ وینیسیوس مقابل آرنولد

رسانه‌های شهر مادرید در دیدار رئال مادرید و منچسترسیتی، روی تقابل وینیسیوس جونیور و فیل فودن، دو استعداد برتر دو تیم مانور زیادی دادند. در فینال هم تقابل مستقیم وینیسیوس با ترنت الکساندر آرنولد، ستاره جوان لیورپول را شاهد خواهیم بود. آرنولد حتی به عنوان یک مدافع راست ثابت کرده قلب تپنده‌ی تیم کلوپ است و توانسته پست فول‌بک را به سطح دیگری ارتقا دهد. جدال وینیسیوس و آرنولد می‌تواند از جذاب‌ترین نبردهای بازی باشد که نباید یک ثانیه هم از آن چشم برداشت. 

ترجمه گزارش وب‌سایت یوفا