تیم ملی با کانادا بازی نخواهد کرد

دیدار تیم های ملی ایران و کانادا لغو شد، 17 سال قبل هم با وجود توافق اولیه برای بازی دوستانه با تیم ملی آرژانتین این دیدار به علت امتناع تیم ملی آرژانتین از بازی در آستانه جام جهانی 2006 لغو شده بود.

به گزارش طرفداری، بین لغو مسابقه امروز کانادا و لغو 17 سال قبل مسابقه برابر آرژانتین تفاوت های عمده وجود دارد.

17 سال قبل شرایط جدید سیاسی کشورمان باعث شد بود کشورهای مختلف فوتبال ایران را از نظر سیاسی تحت انزوا قرار دهند و حتی مسابقات فوتبال جام چهارجانبه ال جی که معمولا هر چند سال یک بار در تهران برگزار می شد به دلیل مشابه لغو شد اما مسئولان لایق فدراسیون وقت برای این که برنامه ریزی بازیهای تیم ملی به هم نخورد به جای استفاده از اسپانسر خود که ال جی بود هزینه را پرداختند تا اختلالی در این زمینه حاصل نشود.

ایران قرار بود با آرژانتین هم بازی کند و حتی حاضر بود مبلغ کلان بازی با این تیم را هم بپردازد اما این مسابقه به دلیل مسائل سیاسی که گفتیم با امتناع آرژانتینی ها توام شد.

فرق بازی امروز و بازی 17 سال قبل این بود که 17 سال قبل به طور ناگهانی این اتفاق در عرصه سیاسی رخ داده بود اما حالا به رغم تذکرات بسیار و با وجود این که بسیاری می دانستند به خاطر برخی از مسائل ممکن است بازی روی هوا برود، اصرار بر بازی با تیمی کردیم که حالا لغو بازی با این تیم ضرر بسیار به فوتبال ایران زده است.

فوتبال ما می توانست با انتخاب رقبای بهتر در مکان های بهتر، از فرضت بسیار مغتنم فیفا دی های میانه خرداد ماه بهره کافی ببرد اما حالا این فرصت از فوتبال ایران گرفته شده است.