به گزارش "ورزش سه"، امشب کوچه پس کوچه های پاریس در تصرف دیوانگان فوتبال است. هزاران رئالی و لیورپولی،‌ حتی بدون اینکه بلیت ورود به ورزشگاه را داشته باشند راهی فرانسه شده اند تا در شور وصف ناپذیر فینال لیگ قهرمانان اروپا سهیم باشند. درحالی که لیگ های معتبر اروپایی به پایان رسیده، نبرد رئال مادرید و لیورپول، حسن ختام فصل داغ فوتبال اروپا است.
امشب وقتی کلمنت تورپین در سوت پایان بازی بدمد، پاریس سفید خواهد شد یا قرمز؟ ۱۲ ساعت با باکس زنده فینال لیگ قهرمانان اروپا همراه "ورزش سه" باشید.

 


15:51 - لیورپول بیشترین تعداد بازی را در این فصل در همه رقابت‌ها داشته؛ 67بازی و در همه بازی‌های ممکن در همه تورنمنت‌ها حاضر بوده. برای همین بازیکنان این تیم شاید خسته‌تر باشند. در ماه گذشته برخی بازیکنان قرمزها دوبرابر همتاهای خود در رئال از لحاظ دقیقه حضور در زمین به میدان رفته‌اند. صلاح و مانه 17‌بازی بیشتر از بنزما و 10‌بازی بیش از وینیسیوس در این فصل داشته‌اند. مانه و صلاح در این فصل 69بازی داشتند (با احتساب بازی‌های ملی) و ویرجیل فا‌ن‌دایک 61بازی. اگر کورتوا را درنظر نگیریم، بنزما با 52، وینیسیوس با 59 و میلیتائو با 56‌بازی در رئال رکورددار هستند.


15:50- به طرز عجیبی هیچ یک از دو تیم مصدوم سرشناس و تاثیرگذاری ندارند. آلابا،‌ فابینیو و تیاگو در شرایط مسابقه هستند و دیووک اوریگی که بعد از این بازی از لیورپول جدا می شود، تنها آسیب دیده این دو تیم است.


15:48 - در چنین روزی.دورتموند با هدایت اوتمار هیتسفلد 3-1 یوونتوس را در فینال اروپا شکست داد و قهرمان شد. 25 سال پیش اما هنوز تازه.


 

15:46-فینال امشب شاید اخرین بازی سادیو مانه برای لیورپول باشد. او سخت مورد توجه بایرن قرار دارد و کلوپ در نشست خبری دیروز خود نیز به این قضیه اشاره کرد:« هر بار قرار است در یک بازی فینال لیگ قهرمانان بازی کنیم، شایعاتی در مورد علاقه بایرن به بازیکنانم منتشر می شود. مانه فصل بعد هر جا باشد، قطعا بازیکن مهمی خواهد بود.» سال 2013 نیز قبل از فینال بایرن و دورتموند، شایعات زیادی در مورد انتقال ماریو گوتزه از دورتموند به بایرن شنیده می شد و حالا در مورد سادیو مانه همان گمانه زنی ها وجود دارد.


15:45 - هم قسم شدن کلوپ و شاگردانش؛ کلوپ با لیورپول در فینال سال 2018 برابر رئال 1-3 شکست خورد. شکستی که در آن لوئیس کاریوس گلر آلمانی مقصر درجه یک بود و با دو اشتباه تاثیرگذارش اجازه داد کریم بنزما و گرت بیل برای رئال گلزنی کنند. همان شکست انگیزه بالایی شد برای لیورپول تا یک سال بعد بازهم به فینال برسد و این بار بدون مشکل تاتنهام را شکست داد. حالا پس از 4 سال بار دیگر به مصاف رئال در فینال خواهند رفت و فرصت خوبی برای انتقام دارند.


15:43 - جلد بخش ورزشی روزنامه انگلیسی گاردین.با تیتر سکانس پایانی .


15:40 -هواداران میلان از کارلتو که سرمربی سابق تیم‌شان است درخواست کرده‌اند لیورپول را در فینال ببرد. دلیل این درخواست این است که اگر لیورپول قهرمان شود به رکورد 7قهرمانی میلان در این تورنمنت می‌رسد؛ چیزی که میلانی‌های سرمست از قهرمانی سری‌آ پس از 11سال نمی‌خواهند اتفاق بیفتد و جشن قهرمانی‌شان را خراب کند. جالب است که هواداران منچستریونایتد و کارشناسان فوتبال و پیشکسوتان این باشگاه مثل ریو فردیناند و دیگران در آرزوی شکست لیورپول هستند؛ همینطور هواداران اورتون و من‌سیتی.


15:38 - میزبانی های خوش یمن برای رئال؛ فصل 14-2013 رئال مادرید در لیسبون، زادگاه کریستیانو رونالدو برای دهمین بار قهرمان چمپیونزلیگ شد. فصل 17-2016 رئال در کاردیف، زادگاه گرت بیل قهرمانی شماره 12 خود در چمپیونزلیگ را کسب کرد. امشب فینال در پاریس است و باید دید بنزما و کاماوینگای فرانسوی در کشور زادگاه شان قهرمانی را جشن خواهند گرفت یا خیر.


15:36 - سایت آنالیز هواسکورد، نتیجه بازی امشب را ۲-۱ به سود لیورپول پیش بینی کرده است. این سایت همچنین از فابینیو، تیاگو و هندرسون به عنوان ترکیب احتمالی خط میانی لیورپول نام برده. در طرف مقابل که پیش بینی هافبک های رئال اصلاً کار سختی نیست! همان همیشگی؛ کروس، مودریچ، کاسیمیرو.

15:35 - اگر کارلو آنچلوتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، با 4‌قهرمانی به‌عنوان سرمربی، به صاحب بیشترین عناوین در این رقابت‌ها تبدیل خواهد شد و زیدان و باب پیزلی که 3‌بار قهرمان این جام شده‌اند را پشت‌سر خواهد گذاشت. این پنجمین باری است که کارلتو در فینال لیگ قهرمانان حاضر می‌شود.



 15:34- کاپ قهرمانی چمپیونزلیگ 73.5 سانتی متر ارتفاع و 7.5 کیلو وزن دارد. داخل این جام طلای 24 عیار به کار رفته ولی بحش اعظم آن با نقره 925 عیار است.


15:33- از آخرین شکست لیورپول (باخت ۱-۰ مقابل اینتر)، مادریدی ها چهار بار شکست خورده اند؛ مقابل بارسلونا (۴-۰)، چلسی (۳-۲)، منچسترسیتی (۴-۳) و اتلتیکو مادرید (۱-۰). از بین بازیکنان دو تیم کسی به این آمار اهمتی نخواهد داد!


15:31- همین حالا در پاریس . هواداران لیورپول پایتخت فرانسه را اشغال کرده‌اند.

15:30 - به افتخار سرمربیان سابق باشگاه مانیز آلمان که برای پنجمین سال متوالی در فینال نماینده دارند. زنده باد کلوپ و توخل که در سالهای 2018 ، 2019، 2020 ، 2021 و 2022 در فینال بوده‌اند.عجب دستاوردی.


15:27 - جلد روزنامه اکیپ، مهمترین روزنامه ورزشی جهان که در پاریس میزبانی فینال را می‌کند.آنها از دو عبارت انگلیسی و اسپانیایی استفاده کرده‌اند


15:27 - جلد روزنامه اکیپ، مهمترین روزنامه ورزشی جهان که در پاریس میزبانی فینال را می‌کند.آنها از دو عبارت انگلیسی و اسپانیایی استفاده کرده‌اند


15:20 - فینال امشب لیگ قهرمانان اروپا که بین رئال‌مادرید و لیورپول در پاریس برگزار می‌شود، پرتکرارترین فینال تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود. 2‌تیم برای سومین بار با هم روبه‌رو می‌شوند. لیورپول اولین‌بار در سال1981 و در فرمت قبلی مسابقات اروپایی در دیدار فینال با رئال‌مادرید روبه‌رو شد و با تک گل آلن کندی بازی را برد و قهرمان شد. یک‌بار هم در فینال سال2018 رئال با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به جام رسید.


15:10 - بعد از ۳۶ سال قضاوت فینال مهم ترین جام اروپا به یک داور فرانسوی سپرده شده است. کلمنت تورپین بعد از رابرت هلیس (1972)، میشل کتابچیان (1975)، رابرت ورتز (1977)، ژرژ کنراث (1982) و میشل ووترو (1986) ششمین داور فرانسوی است که فینال جام باشگاه های اروپا یا لیگ قهرمانان اروپا را سوت می زند.


15:04 - بنزما در این فصل بهترین گلزن لیگ قهرمانان خواهد شد. این بیست‌و‌هشتمین‌بار است که یک‌بازیکن رئال‌مادرید جایزه بهترین گلزن را از آن خود می‌کند. در 6‌فصل اخیر هر 6‌آقای گل از بارسلونا بودند (5بار مسی و یک‌بار سوارس). محمد صلاح در لیگ برتر به‌طور مشترک با سون هیونگ مین با 22گل آقای گل شد و کریم بنزما در لالیگا با 26گل زده عنوان آقای گلی را به‌دست آورد. بازی امشب در تعیین توپ طلا هم که 25مهر ماه اهدا می‌شود تأثیر زیادی دارد. مانه و صلاح از لیورپول و کریم بنزما از رئال شانس زیادی برای این جایزه دارند و پیروزی یکی از 2‌تیم می‌تواند بازیکن آن تیم را به توپ طلا برساند. البته اگر باز هم خبرنگاران مثل همیشه به مسی رأی ندهند!


15:00 - زمان فینال امشب ، ساعت نه به وقت پاریس و کمی بعدتر ساعت 23 به وقت تهران. شما از کجای دنیا آخرین بازی بزرگ فصل را تماشا می‌کنید؟