به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ، سرمربی محبوب و آلمانی امشب در پاریس چهارمین فینال لیگ قهرمانان خود با لیورپول را این بار مقابل رئال مادرید تجربه خواهد کرد. یورگن کلوپ در سال 2013 با دورتموند مقابل بایرن و در سال 2018 با لیورپول برابر رئال مادرید شکست خورد، اما تیم تحت هدایت او در سال 2019 با برتری برابر تاتنهام به‌عنوان قهرمانی دست یافت. اما مسابقه امشب شاید برای هواداران بایرن مونیخ ناراحت کننده باشد، زیرا اولی هوینس در مصاحبه‌ای فاش کرد که یورگن کلوپ در سال 2008 در آستانه حضور روی نیمکت این باشگاه قرار داشته است.

اولی هوینس گفت: "من قبل از کریسمس با یورگن کلوپ صحبت کردم تا ببینم آیا می‌تواند در مقطع فعلی هدایت بایرن مونیخ را قبول کند یا نه و البته او این پیشنهاد را پذیرفت." اولی هوینس همان روز به این سرمربی جوان قول داد که در تاریخ هفت ژانویه و پس از تعطیلات کریسمس با او تماس بگیرد. اما در ادامه کارل هاینس رومنیگه نظر دیگری داشته و خواهان امضای قرارداد با یورگن کلینزمن، مهاجم سابق بایرن مونیخ و قهرمان جهان در سال 1990 شد و او در تابستان هدایت این تیم را برعهده گرفت. البته حالا خود اولی هوینس به اشتباه خود اعتراف می‌کند.

دوران حضور یورگن کلینزمن روی نیمکت بایرن مونیخ پس از کمتر از یک فصل فاجعه بار به پایان رسید و او در اواخر آوریل سال 2009 اخراج شد. حتی در آن مقطع کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیز در خطر بود و مدیران بایرن چاره‌ای جز قطع همکاری با یورگن کلینزمن نداشتند. در ادامه یوپ هاینکس هدایت این تیم را بر عهده گرفت و داستان حضور کلوپ در بایرن مونیخ منتفی شد.

اما در سوی دیگر این سرمربی جوان راهی بوروسیا دورتموند شده و در طول هفت سال، یک دوره فوق العاده و موفقیت آمیز را در آنجا رقم زد؛ با دو قهرمانی در بوندس‌لیگا و یک قهرمانی در جام حذفی. اما مهم‌تر از این جام‌های بزرگ، دوران حضور کلوپ در دورتموند باعث بازسازی این باشگاه شد. حتی تا به امروز نیز در ذهن هواداران این تیم رویای تیمی وجود دارد که کل آلمان را با فوتبال هوی متال خود مسحور کرد.

اولی هوینس در ادامه گفت: "وقتی چنین موفقیت‌های دیوانه‌واری را در باشگاه مشهوری مانند لیورپول جشن می‌گیرید، یعنی دست به کاری بزرگ و افتخار آمیز زده‌اید. به خصوص به‌عنوان یک خارجی، موفقیت برای مدت طولانی در انگلیس آسان نیست. کلوپ توانایی فوق العاده‌ای داشته و شخصی انعطاف پذیر است. او اکنون به‌خوبی انگلیسی صحبت کرده و انسانی متعهد است و این همان چیزی است که هواداران لیورپول دوست دارند. اما این حسرت در ذهن ما باقی می‌ماند، زیرا من همیشه می‌توانم کلوپ را در بایرن تصور کنم و فکر می‌کنم او یک سرمربی برجسته است.

موفقیت کارلو آنچلوتی در رئال مادرید؟ باید صادقانه بگویم که هرگز فکر نمی‌کردم او دوباره چنین تجربه‌ موفقی داشته باشد. آنچلوتی نه‌تنها به فینال لیگ قهرمانان رسید، بلکه به‌راحتی قهرمان اسپانیا شد. هیچکس باور نمی‌کرد که تیم او بتواند چنین کاری را انجام دهد.

همه ما فکر می‌کردیم که ترکیب رئال مادرید نیاز به بازسازی دارد و آنها بازیکنان قدیمی زیادی در رختکن دارند. اما کارلو آنچلوتی با همین تیم توانست به اهداف بزرگی دست پیدا کند. با این وجود، من فکر می‌کنم پیروزی در فینال برای رئال مادرید بسیار سخت خواهد بود و شرایط لیورپول کمی بهتر است."