با اعلام رای کمیته استیناف پرونده شهاب عزیزی خادم بسته شد

شهاب عزیزی خادم که امیدوار بود با رای کمیته استیناف حق شرکت در مجمع دهم خرداد را به دست بیاورد، آخرین شانس را هم از دست داد...

به گزارش طرفداری، وقتی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شهاب عزیزی خادم را از فعالیت های فوتبالی محروم کرد، حامیان رییس معزول فدراسیون فوتبال امیدوار بودند کمیته استیناف این رای را بشکند و به عزیزی خادم اجازه حضور در مجمع دهم خرداد داده شود اما امروز و در فاصله کمتر از سه روز تا برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف حکم کمیته اخلاق را تایید کرد.

با این وجود عده ای از حامیان عزیزی خادم معتقدند رییس معزول فدراسیون فوتبال از فعالیت های فوتبالی به مدت دو سال محروم شده و این محرومیت، حق حضور در مجمع و دفاع از خودش را از او نمی گیرد اما رویه ای که فیفا دارد با ادعای حامیان عزیزی خادم یکی نیست.

فیفا در قوانین خود محرومیت از فعالیت فوتبالی را یک محرومیت تام و تمام از حضور در مجامع فوتبالی و هرگونه امتیاز و فعالیت در زمینه فوتبال می داند. به طور نمونه در سال 2011 که محمد بن همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا رقیب سپ بلاتر در انتخابات فیفا بود، وقتی بن همام با رای کمیته اخلاق فیفا و به دلیل دریافت رشوه برای تعیین میزبان جام های جهانی از حضور در انتخابات و معرفی به کمیته اجرایی فیفا محروم شد، حتی اجازه ورود به جلسه و سالن انتخابات را به او ندادند و اعلام کردند محرومیت از فعالیت فوتبالی شامل حضور در مجامع و مجالس هم می شود.

مطابق همین رویه، شهاب عزیزی خادم نیز به هیچ وجه اجازه حضور در مجمع دهم خرداد ماه را نخواهد داشت.