تیم ملی ایران قرار است راهی اردوی قطر شود؛ بازی دوستانه مان در دوحه با چه تیمی خواهد بود؟ هیچکس نمی داند، حتی خود مسئولان فدراسیون فوتبال!

بی خیالی مسئولان فدراسیون فوتبال بسیار عجیب است، انگار نه انگار 5 ماه دیگر باید مقابل انگلیس و آمریکا قرار بگیریم.

به گزارش طرفداری، اردوی تیم ملی ایران از امروز آغاز شد ولی هنوز کسی نمی داند دقیقا برنامه ما برای این  فیفادی طولانی چیست؟ فیفادی ها مهم ترین زمانی هستند که تیم های ملی می توانند با برنامه ریزی درست، خود را آماده رویدادهای مهم کنند ولی برنامه تیم ملی چیست؟ کسی نمی داند، حتی خود ملی پوشان هم نمی دانند.

البته یک چیز نهایی شده و آن هم سفر تیم ملی ایران به قطر برای برپایی اردو است؛ تصمیمی بسیار عجیب که باورکردنی نیست.

زمانی که تیم ملی ایران قرار بود با تیم ملی کانادا بازی کند، در طرفداری نوشتیم این بازی مناسب است ولی مکان آن مناسب نیست و کاش فدراسیون این بازی را در قطر برگزار می کرد، آن هم در حالی که ایران با کمپ اسپایر قرارداد دارد.

البته مسئولان فدراسیون مدعی بودند به این دلیل بازی با کانادا در ونکوور برگزار خواهد شد که کانادایی ها قبول نکردند به قطر بیایند وگرنه انتخاب اول ایران برای رویارویی با کانادا، بازی در کشور قطر بود اما حرف های خداداد عزیزی (خداداد عزیزی افشا کرد؛ فدراسیون از یک ماه قبل دنبال سفر به کانادا بود) ثابت کرد از همان اول هم فدراسیون فوتبال ما به بازی در کانادا فکر می کرد و برای سفر به این کشور برنامه ریزی کرده و حتی پیشاپیش مهمان دعوت کرده بود!

خنده دار اینجاست که کانادایی ها به دلیل طولانی بودن پروازشان، به دوحه نیامدند و فدراسیون ما بدون لحاظ کردن این زمان طولانی پرواز، می خواست به شوق ویزای کانادا به ونکوور برود و خستگی سفر هوایی 24 ساعته را به خاطر تنها یک بازی تحمل کند.

بعد از اینکه خود کانادایی ها بازی با ایران را لغو کردند، ناگهان قرار شد ایران در قطر اردو بزند، آن هم در حالی که بازی دوستانه نداریم! زمانی که بازی دوستانه داشتیم دوستان تلاش می کردند به هر قیمتی به کانادا بروند تا ویزای شان قطعی شود ولی حالا که بازی دوستانه نداریم و خود قطری ها هم به اردوی اروپایی رفتند، در این شرایط آب و هوایی می خواهیم به دوحه برویم! خنده دار است، شاید هم گریه دار...

اگر بازی دوستانه داشتیم اردو در قطر عالی بود ولی اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی شدند حالا به آنجا برویم و یک حریفی را خدا از آسمان می فرستد تا بدون حریف تدارکاتی نمانیم بد است.

این موضوع طی چند روز اخیر صدای ملی پوشان را هم درآورده است (کنایه سردار آزمون به وضعیت تیم ملی: بی برنامه ترین تیم دنیا / عکس). متاسفانه یک تیم تولید محتوا در فدراسیون فوتبال حضور دارد که کوچکترین انتقادها را با بی احترامی جواب می دهد و جالب تر اینکه سرپرست فدراسیون فوتبال در برنامه ای که تهیه کننده و مجری اش در لیست ویزای کانادا بودند صحبت از سهم خواهان می کند و مدعی می شود منتقدان به دنبال سهم خواهی هستند. ملی پوشان هم سهم خواه هستند؟ اسکوچیچ که به هر برنامه ای تن داده بود تا به هرشکلی روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی بنشیند هم از این موضوع گلایه کرد، دیگر ببینید آقایان چه کرده اند که اسکوچیچ هم صدایش درآمد! یعنی اسکوچیچ هم سهم خواه است؟

حالا تیم ملی می خواهد به قطر برود و اگر خدا بخواهد، حریفی احتمالا از آسمان جلوی پای تیم ملی افتد تا ما بدون بازی تدارکاتی نباشیم، اگر هم نشد فدای سر همراهان تیم ملی! بازی تدارکاتی که اصلا قابل نیست، مهم این است که بازیکنان در آن شرایط آب و هوایی گرم تمرین کنند و همراهان تیم ملی هم بروند سراغ خرید و تفریح! آن چیزی هم که فدراسیون قول داده می گردد و پیدا می کند، حریف تدارکاتی برای تیم ملی نیست، پوشاک و سوغاتی است که همراهان کاروان باید برای پیدا کردن آن رنج بازار گردی را به جان بخرند!

خنده دار که نه، گریه دار است؛ روزی که باید به دوحه می رفتیم و با جور کردن سه بازی تدارکاتی در کشور میزبان جام جهانی 2022، شرایط 4 روز یک بار این بازی ها را شبیه سازی و تمرین می کردیم با رویای دریافت ویزای کانادا، زمان را از دست دادیم و حالا که خبری از بازی با کانادا نیست، تازه یادمان افتاده بیخ گوش مان، کمپ اسپایری وجود دارد که طبق قرارداد می توانیم رایگان از امکاناتش استفاده کنیم؟

انصافا نقد کردن سفر هوایی 24 ساعته تیم ملی (7 ساعت پرواز تا فرانکفورت و 3 ساعت توقف در فرودگاه این شهر و مجدد 10 تا 12 ساعت پرواز تا ونکوور، چیزی بود که جوابش تهمت و توهین باشد؟

باور کنید منتقد، دشمن تیم ملی نیست، دلسوز تیم ملی است، کاش این را زودتر متوجه شوید هرچند همین حالا هم زمان زیادی را از دست دادیم...

تیتر نوشت: محمدرضا حیاتی، اخبارگوی مطرح تلویزیون، یک بار به جای آن که بگوید «به قطر سفر کرد»، واژه ها در دهانش بد چرخید و گفت؛ «به سفر، قطر کرد!» حالا به سبک جناب حیاتی خوش صدا، شاید تیم ملی هم به جای سفر به قطر، در حال قطر کردن به سفر است!