امروز جشن تولد مجید نامجو مطلق است

مجید نامجو مطلق، ستاره بزرگ بازی ایران و الجزایر در سال 70، روز 10 خرداد ماه 1345 متولد شده است و امروز 56 ساله خواهد شد.

به گزارش طرفداری، زمان مثل برق و باد از روزی که برای اولین بار نام مجید نامجو مطلق روی سکوهای امجدیه فریاد زده شد، گذشت. 17 ساله بود و امروز 39 سال گذشته است. بازیکنی که به عنوان ستاره تیم بانک ملی شهرت پیدا کرد و بعد راهی تیم های دیگری مثل استقلال، پاس، کشاورز، پرسپولیس و یکی دو تیم خارجی مثل السد قطر شد.

مجید نامجو مطلق که قبل از آغاز دوران شهرتش قصد داشت فوتبالش را در پرسپولیس ادامه دهد و به این تیم دلبستگی بیشتری داشت، یک استقلالی اصیل است.

او در سال 64 به تیم پرسپولیس آمد، همه چیز انتقالش به پرسپولیس تمام شده بود به جز مبلغ قراردادش که هر چند تامین هم شده بود اما به واسطه مرام اشتراکی علی پروین (برابری حقوق همه بازیکنان) باعث شد این انتقال صورت نگیرد. 

ظاهرا یکی از نزدیکان علی پروین مبلغ قرارداد را برای نامجو مطلق تامین کرده بود اما علی پروین مخالفت کرد و عنوان داشته بود اینجا همه یکسان پول می گیرند! پرسپولیس دهه شصت همه را یاد مدیریت حکومتی کشورهای بلوک شرق می انداخت.

نامجو مطلق به استقلال رفت و در این تیم درخشید و اوج گیری و ملی پوش شدنش را مدیون استقلال بود، هر چند یکی دوبار در استقلال به مشکل برخورد و به قطر رفت اما بالاخره به استقلال برگشت،. البته مصدومیت شدید در سال 70 او را از فوتبال دور کرد، درست است که سه سال در تیم پرسپولیس توپ زد اما این اجباری بود بر این که از مهندس عابدینی تشکر کند که هزینه مصدومیت او را پرداخته بود.

نامجو با پرسپولیس استارت زد، با پرسپولیس تمام کرد اما یک استقلالی اصیل است چرا که اولا از پرسپولیس سال 64 و علی پروین گله مند بود و سپس در سال 73 به خاطر این که امیر عابدینی مدیرعامل وقت پرسپولیس هزینه های درمانش را داد، اجباری پرسپولیسی شد اما به هر حال در دوران پایان فوتبالش او صاحب اختیار بود که علاقه قلبی خود را نمایان کند.

او با رفتن به تیم پیشکسوتان استقلال نشان داد قلبش استقلالی است، با این حال مجید از ستارگانی است که علاقه مندان فوتبال او را همواره دوست داشته اند؛ چه استقلالی ها و چه پرسپولیسی ها...