به گزارش "ورزش سه"، کوین دی‌بروینه ستاره بلژیکی منچسترسیتی در فصلی که گذشته نقش مهمی در قهرمانی تیمش در لیگ برتر داشت، تیمی که برای چهارمین بار در پنج فصل اخیر جام قهرمانی را بالای سر برد. دی‌بروینه در این فصل 15 گل به ثمر رساند و 8 پاس گل داد و از این نظر توانست بهترین آمار خود را ثبت کند.

اما درخشش در خط میانی منچسترسیتی تنها حوزه‌ای نبود که دی‌بروینه امسال در آن فعالیت می‌کرد. ستاره بلژیکی در سالی که گذشت همزمان با فوتبال بازی کردن مشغول مطالعه و شرکت در دوره‌های لازم برای دریافت مدرک مربی‌گری A یوفا بود که دومین مدرک برتر مربی‌گری اروپا به حساب می‌آید. دی‌بروینه چه روزهایی که در کشورش بلژیک به سر می‌برد و چه در آکادمی منچسترسیتی در دوره‌های مربی‌گری یوفا شرکت می‌کرد.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی چون برای دریافت مدرک مربی‌گری یوفا، تجربه حضور در جلسات تمرینی تیمهای واقعی به عنوان کارآموز لازم است، دی‌بروینه در آکادمی سیتی در تمرینات تیمهای رده‌های سنی مختلف باشگاه به عنوان یک کارآموز مربی‌گری شرکت کرده است. این تجربه باارزش از مربی‌گری تیمهای رده‌های سنی و به خصوص تیم زیر 16سال سیتی نقش مهمی در کسب مدرک یوفا توسط دی‌بروینه داشت.

*ترجمه توییت: کوین دی‌بروینه مدرک مربی‌گری A یوفا را دریافت کرد. او حالا می‌تواند مربی هر تیم جوانانی باشد و در هر باشگاه اروپایی به عنوان دستیار مربی فعالیت کند.


دی‌بروینه در مصاحبه با رسانه بلژیکی HLN می‌گوید برای آماده کردن یک جلسه تمرینی گاهی چند ساعت تلاش و برنامه‌ریزی لازم است. ستاره بلژیکی می‌گوید مربی‌گری به شکل دیوانه‌واری دشوار است.

اما ستاره امروز سیتی می‌گوید آرزویش این است که بعد از آویختن کفش‌ها و خداحافظی به عنوان فوتبالیست بتواند فلسفه فوتبال مربی این روزهایش پپ گواردیولا را به نسلهای بعدی منتقل کند.

دی‌بروینه سال گذشته در مصاحبه‌ای با میرر گفته بود:" وقتی شما با کسی مثل گواردیولا کار کرده باشید دیدتان نسبت به این ورزش کاملا متفاوت می‌شود. اینکه من بتوانم دانشی که از او بدست آورده‌ام را به دیگران منتقل کنم برای فوتبال در کشورم بلژیک خیلی مفید خواهد بود. به همین خاطر است که دیگر به مربی‌گری نه نمی‌گویم. من شرکت در یک دوره مربی‌گری را شروع کرده‌ام و برای انجام دادن تک‌تک تکالیفم تلاش می‌کنم. در عین حال باید اعتراف کنم که دور شدن از فوتبال به عنوان فوتبالیست برایم جذابیت‌هایی هم دارد".

دی‌بروینه اما تنها فوتبالیست ملی‌پوش بلژیکی نیست که مدرک مربی‌گری A یوفا دریافت کرده. روبرتو مارتینز سرمربی بلژیک با هدف دخالت دادن ملی‌پوشان این کشور در ساخت آینده فوتبال بلژیک به شاگردانش توصیه کرده بود در دوره‌های مربی‌گری شرکت کنند و بر اساس گزارش‌ها 19 ملی‌‌پوش بلژیکی به این توصیه گوش داده بودند.

تا این لحظه 9 نفر از بازیکنان تیم ملی بلژیک توانسته‌اند مدرک مربی‌گری‌شان را دریافت کنند: یوری تیلمانس، یان فرتونگن، اکسل ویتسل، لئاندرو تروسار، ددریک بویاتا، دنیس پرت، دریس مرتنز، سیمون مینیوله، و ماتس سلز.

*ترجمه توییت: فدراسیون فوتبال بلژیک اعلام کرد 18 فوتبالیست این کشور موفق شده‌اند مدرک مربی‌گری یوفا دریافت کنند.