روز 13 بهمن ماه سال 1390 در یکی از معروف ترین دربی های سرخابی، اتفاق عجیبی رخ داد و استقلال که تا دقیقه 81 بازی 2-0 از حریف خود پیش بود، با وجود این که حریفش یک یار کمتر داشت در پایان 3-2 مغلوب این تیم شد

به گزارش طرفداری، این برد در حالی نصیب تیم پرسپولیس شد که سرخپوشان در بدترین سال حضور خود در تاریخ لیگ بوده و در پایان سال هم رتبه دوازدهم لیگ را به دست آورد. 

پرسپولیس که از حریف 2-0 عقب افتاده بود، با اخراج مهرداد اولادی 10 نفره شد تا دردهایش بیشتر شود و استقلال هم همزمان برای بیشتر کردن تعداد گلهایش تلاش می کرد.

با آمدن مهدوی کیا و ایمون زاید به ترکیب پرسپولیس، خوابیدن استقلال و سرمربی این تیم در باد پیروزی و بازی خوب پرسپولیسی ها و البته خوش شانسی آنها یکی از عجیب ترین حوادث تاریخ دربی ثبت شد و بازیکنی خارجی که تا آن موقع کسی در ایران او را نمی شناخت و تا به حال برای پرسپولیس گلی نزده بود، تنها با چند دقیقه لمس توپ 3 گل برای پرسپولیس زد و این تیم فاتح آن بازی تاریخی شد. 

پرسپولیس که روزگار بسیار سختی را در آن سال تجربه می کرد، زخم های خود را با این برد تاریخی تا حدی التیام داد.

در آن روز تاریخی به جز 3 گلی که ایمون زاید زد، عملکرد مهدی مهدوی کیا هم قابل وصف بود.

در آن بازی مصطفی دنیزلی سرمربی تیم پرسپولیس و پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال بودند.

13 بهمن برای همیشه در تاریخ پرسپولیس ماندگار خواهد بود و البته برای استقلالی ها هم این روز به عنوان یکی از تلخ ترین روزها به خاطر سپرده شده، به خصوص این که استقلال در 4 بازی رسمی متوالی برابر تیم فوتبال پرسپولیس در آن زمان برنده شده بود.