به گزارش "ورزش سه"، به 30 ژوئن نزدیک می‌شویم و بارسا تا آن تاریخ مهلت دارد تراز منفی مالی خود را جبران کرده و به لالیگا گزارش دهد. برای این مهم و نیز خریدهای جدید، بارسلونا نیاز سریع به یک وام یا فروش برخی دارایی‌های خود دارد و طبق ادعای رسانه‌های اسپانیایی، در آستانه قراردادی به ارزش 200 میلیون یورو برای فروش 49 درصد از لایسنس بازرگانی خود(BLM) است. 
این رقم البته بسیار پایین‌تر از رقمی است که بارسا در ابتدا مدنظر داشت ولی با نزدیک‌تر شدن به ضرب الاجل لالیگا و ضررهای مالی فراوانی که بارسا در دو سال اخیر متحمل شده، امضای این قرارداد فوریت پیدا کرده است. برای نهایی شدن این قرارداد، باشگاه باید به اعضای خود فراخوان یک مجمع فوق العاده را بدهد.


 

بارسا همچنین قصد دارد با بنیاد مالی CVC، پیشنهادی لالیگا نیز برای حق پخش تلویزیونی قرارداد ببندد و در صورت تایید مجمع، می‌تواند تا 740 میلیون یورو درآمدزایی کند اما حتی همه اینها نیز برای خرید بازیکنان جدید کفایت نمی‌کند. بارسا تا به اینجا با فرانک کسیه و آندرس کریستیانسن به توافق نهایی رسیده ولی نمی‌تواند هیچ‌کدام را در لالیگا ثبت نام کند. برای این مهم، بارسا چاره‌ای ندارد جز کاهش 50 درصدی دستمزد همه اعضای تیم و کادر فنی. 

 

طبق ادعای موندودپورتیوو، این کسر دستمزد برای همه اعمال خواهد شد به جز پدری، آنسو فاتی و آرائوخو که به‌تازگی تمدید کرده‌اند و نیز فران تورس و امریک اوبامیانگ که زمستان به بارسلونا پیوستند. سرخیو بوسکتس، سرجی روبرتو، پیکه و جوردی آلبا، کاپیتان‌های بارسا نیز از این قضیه مستثنی نخواهند بود. بارسلونا در دوران پاندمی کرونا نیز در دو مرحله اقدام به کاهش دستمزد بازیکنانش کرده بود.