دم اسبی افسانه‌ای درمورد وضعیت فوتبال کشورش صحبت می‌کند.

روبرتو باجو، اسطوره فوتبال ایتالیا، می‌گوید این که آتزوری به عنوان قهرمان اروپا، اتوماتیک به جام جهانی صعود نکرد، دیوانگی است؛ او گفت ناکامی در رسیدن به جام جهانی قطر برای لاجوردی پوشان پیامدهای روانی ایجاد کرد.

طرفداری| به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، روبرتو باجو، عصر امروز در فرودگاه فیومیچینو رم در جریان رویدادی، سخنرانی کرد؛ از او در مورد عدم حضور ایتالیا در مسابقات جام جهانی پرسیده شد.

باجو گفت:

ایتالیا قهرمان اروپا شد، فکر می کنم عدم حضور در جام‌جهانی شرم آور است. این دیوانگی است که قهرمان یورو اتوماتیک، سهمیه جام جهانی را کسب نمی‌کند.

تیم ملی ایتالیا در گروه خودش در مقدماتی جام جهانی دوم شد؛ آنها سپس به پلی آف رفتند، درحالی که بر بازی مسلط بودند، مقابل مقدونیه شمالی با یک گل در آخرین لحظه شکست خوردند.

وی ادامه داد:

یک تیم می‌تواند در روز بدش جلوی هر حریفی شکست بخورد، اما این جوانان برای دستاوردهایی که به دست آورده‌اند مستحق نوعی پاداش هستند، اینطور نیست؟ اگر من در آن تیم بودم، تلاش می‌کردم این را به همه اثبات کنم.

ایتالیا از تابستان گذشته،‌ بعد از قهرمانی در یورو تب و تاب و شور و هیجانش فروکش کرد و در بازی های نهایی لیگ ملت‌ها و مقدماتی جام جهانی خسته به نظر می‌رسید. این خستگی ها به شکست 3-0 شب گذشته مقابل آرژانتین، قهرمان کوپا آمریکا، در فینالیسما در ورزشگاه ومبلی انجامید.

باجو خاطر نشان کرد:

فکر می‌کنم عدم صعود به جام جهانی، ایتالیا را با عواقب روانی روبرو کرده است. می توانید ببینید که یک مشکل روحی در تیم وجود دارد. دیشب این موضوع به چشم می‌خورد، شما نمی توانید آرامش و اعتماد به نفس بازیکنان آرژانتین را با وضعیت فعلی ما مقایسه کنید.

روبرتو مانچینی کار خارق‌العاده‌ای انجام داد، باید به او احترام گذاشته شود و به او اجازه داده شود تا تفکراتش را پیاده سازی کند. ما استعدادهای جوانی داریم که به آنها فرصت بازی در سری آ داده نمی شود؛ مدت زمان طولانی ای این مشکل وجود داشته و همه از آن اطلاع داریم.

شایان ذکر است که در صورتی که اکوادور به دلیل جعل اسناد یکی از بازیکنان خود در مسابقات مقدماتی، از جام جهانی کنار گذاشته شود، شانس بسیار بسیار ضعیفی برای حضور ایتالیا در جام جهانی 2022 وجود دارد. بر روی کاغذ، ایتالیا بالاترین تیم در رده بندی جهانی فیفا است که سهمیه جام جهانی را کسب نکرده است؛ اما به احتمال زیاد تیم دیگری از آمریکای جنوبی به جای اکوادور در قطر حضور خواهد داشت.

یکی از استعدادهای نسل جدید آتزوری، نیکولو زانیولو است؛ ستاره باشگاه آاس رم به دلیل مصدومیت‌های متعدد با افت مواجه شده است. روبرتو باجو در پایان درمورد زانیولو گفت:

امیدوارم او بتواند به طور کامل بهبود یابد، متأسفانه او زیاد گرفتار مصدومیت شده است. گلی که او در فینال لیگ کنفرانس به ثمر رساند می تواند اعتماد به نفس او را افزایش دهد و به او اجازه دهد با فشار کمتری به آینده فکر کند.