در چنین روزی، 20 بازی از 6 دوره مختلف جام جهانی برگزار شده است. 

جام جهانی همواره در طول تاریخ، طی ماه های می، ژوئن و جولای برگزار شده است. با این حال، قطر در جام جهانی 2010 و پرداخت هزینه های سنگین، میزبانی جام جهانی 2022 را به عهده گرفت و توانست مسئولان فیفا را متقاعد کند فصل برگزاری جام جهانی را تغییر دهد تا برای اولین بار در طول تاریخ فوتبال، خبری از جام جهانی تابستانی نباشد و دوره پیش رو، در نوامبر و دسامبر (آبان و آذر)، آغاز شود. 

طرفداری| در بخش جام جهانی در چنین روزی و به همت حسین خسروی، به مرور بازی‌های برگزار شده جام جهانی براساس روزهای تقویم می‌پردازیم. در چنین روزی در سوم ژوئن (13 خرداد) مسابقات مختلفی انجام شده است. 

در چنین روزی، تیم ملی ایران برای اولین بار در جام جهانی به میدان رفت. ایران در چارچوب جام جهانی 1978، برابر هلند قرار گرفت که با هت تریک راب رنسنبرینک، صفر به 3 مقابل هلند که نایب قهرمان جهان بود، مغلوب شد. دو گل از 3 گل رنسنبرینک از روی نقطه پنالتی به دست آمد. عکس روز هم به همین دیدار و نبرد راب رنسنبرینک با مرحوم ناصر حجازی و نصرالله عبداللهی مربوط است. 

در چنین روزی، 19 دیدار دیگر در تاریخ جام جهانی هم انجام شده است. ایتالیا با شکست اتریش در نیمه نهایی 1934، به اولین فینال خود صعود کرده است و چکسلواکی با پیروزی بر آلمان، حریف آتزوری شده است. در مرحله گروهی جام جهانی 1970، برزیل 4 به یک چکسلواکی را در هم کوبیده تا در آخرین جام جهانی پله، مسابقات را با قدرت آغاز کند. 

همچنین در چارچوب جام جهانی 2002، ایتالیا با 2 گل از کریستین ویری، اکوادور را شکست داده و سلسائو با درخشش رونالدو نازاریو، ترکیه را 2 به یک مغلوب کرده است. 


در همین رابطه بخوانید:

  • جام جهانی در چنین روزی (1)؛ هشت بازی همزمان در یک روز

  • جام جهانی در چنین روزی (2)؛ شروع خوب میزبان و مدافع عنوان قهرمانی

  • جام جهانی در چنین روزی (3)؛ روز برگزاری سه افتتاحیه جام جهانی

  • جام جهانی در چنین روزی (4)؛ روز معرفی میروسلاو کلوزه به دنیا

  • جام جهانی در چنین روزی (5)؛ ورود نیروهای پلیس به زمین و مصدومیت شدید پله