به گزارش "ورزش سه"، کره جنوبی که به عنوان یکی از نمایندگان آسیا خود را برای حضور در جام جهانی قطر آماده می‌کند دیروز در یک بازی دوستانه در استادیوم جام جهانی سئول به مصاف برزیل رفت و شکست سنگین 5-1 را تجربه کرد.

پائولو بنتو سرمربی کره‌جنوبی که بعد از مسابقه در مقابل سوال‌های انتقادی خبرنگاران کره‌ای قرار گرفته بود صحبت‌های آنها مبنی بر لزوم تغییر سبک بازی کره را رد کرد و گفت:" اینکه بخواهیم الان سبک بازی‌مان را تغییر بدهیم منطقی نیست".

بنتو در این مصاحبه تاکید کرد که کره سبک بازی‌سازی از عقب را ادامه خواهد داد. در این سبک فوتبال، تیم بازی‌سازی را از خط دفاعی خود آغاز کرده و به آرامی و قدم به قدم به سمت دروازه حریف پیشروی می‌کند.

رسانه کره‌ای یونهاپ با انتقاد شدید از بنتو و سبک بازی تیمش نوشت:" مشکل بنتو این نیست که در مقابل برزیل که در حال حاضر تیم اول فهرست فیفا است اینطور دفاع می‌کند. تیم او حتی وقتی در مقدماتی جام جهانی در مقابل تیم‌های آسیایی بازی می‌کرد هم نمی‌توانست حملات روانی روی دروازه حریف ترتیب بدهد. در آسیا دفاع کره مقابل حریفان دوام می‌آورد ولی در مقابل برزیل شالوده دفاعی از هم پاشید. با سبکی که در مقدماتی آسیا بازی می‌کنید نمی‌توانید در جام جهانی به میدان بروید چرا که در آن میدان با تیم‌هایی به مراتب قوی‌تر روبرو خواهید شد".

بنتو اما در مصاحبه بعد از بازی در پاسخ به انتقادهای مشابه گفت:" اینکه حالا بخواهیم سبک بازی‌مان را عوض کنیم منطقی نیست. من الان وقت چنین کاری را ندارم. من با همین سبک ادامه خواهم داد ولی تغییرات کوچکی در همین سبک خواهم داد".

سرمربی کره جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید کدام بخش از بازی امروز کره قابل تعریف کردن است، گفت:" من معتقدم نیاز به بهتر شدن داریم. تیم ما امروز خیلی اشتباه کرد و 5-1 باخت. اشتباهات ما بود که به حریف اجازه داد فرصت‌های زیادی خلق کند. بازیکنان ما باید روحیه تهاجمی‌تری داشته باشند. خیلی مهم است که بازی امروز را خوب آنالیز کنیم. ما در این باره بحث خواهیم کرد و برای بازی بعدی مقابل شیلی آماده می‌شیویم. شیلی هم حریف قدرتمندی است".