به گزارش "ورزش سه"، پست دفاع راست به سوژه ای مهم در فوتبال ملی ایران تبدیل شده و با وجود حضور مدعیان سرشناس، هنوز شماره یک اسکوچیچ در این پست مشخص نیست. صالح حردانی، مدافع جوان استقلال یکی از نفراتی است که شانس و انگیزه بالایی برای حضور در راست تیم ملی دارد.

او بعد از درخشش در فولاد و دعوت به تیم ملی، در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم راهی استقلال شد و به قدری خوش درخشید که ترید قهرمانی آبی پوشان لقب گرفت. اوج کار او در دور برگشت، پاس گل زیبایش مقابل پرسپولیس بود که در سرنوشت قهرمانی خیلی تاثیر داشت. مدافع آبی ها با وجود این عملکرد خوب و محرومیت محرمی در لیست قبلی تیم ملی برای برگزاری دو بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل کره جنوبی و لبنان حضور نداشت.

خط خوردن از تیم ملی، انگیزه صالح را دو چندان کرد و این بازیکن در هفته های پایانی لیگ برتر (به ویژه مقابل فولاد که یک گل زد و یک پاس گل داد) یکی از بهترین دوران فوتبالی خود را رقم زد تا اسکوچیچ را مجاب به انتخاب مجددش کند. او در روز اول اردو در هتل محل اقامت ملی پوشان حضور یافت ولی مثل دیگر هم باشگاهی های خود با یک خبر عجیب مواجه شد که استقلالی ها چون دیر ملحق شده اند حق حضور در اردو را ندارند!

با مذاکراتی که صورت گرفت، صالح به همراه 5 استقلالی دیگر به هر شکلی که بود به جمع ملی پوشان برگشت تا یکی از حاضرین در اردوی قطر باشد. حردانی در این فصل توانایی فنی بالای خود را اثبات کرد و نشان داد که برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام جهانی مصمم است. او با انگیزه بالا در تمرینات تیم ملی حضور یافته و مثل تمرین وزنه امروز به قدری تلاش می کند و خستگی ناپذیر است که نشان دهد دیگر قصد دور ماندن از جمع ملی پوشان در سالی که میانه های آن به جام جهانی ختم می شود را ندارد.