به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست سنگین کره‌جنوبی مقابل برزیل در بازی دوستانه دو تیم در سئول که با نتیجه 5-1 اتفاق افتاد رسانه‌های کره‌ای انتقادهای شدیدی به سبک بازی تیم ملی این کشور وارد کردند. یونهاپ خبرگزاری نیمه‌رسمی کره‌جنوبی در یادداشتی به تحلیل این شکست پرداخت.

یونهاپ می‌گوید در این بازی همه چیز غلط بود. خط دفاعی زیر فشار سنگین برزیل تاب نیاورد‌، خبری از سون هیونگ مین نبود و مربی نمی‌توانست به شرایط بازی واکنش نشان بدهد.

کره جنوبی در همان دقایق اولیه دروازه‌اش را مقابل ریچارلیسون باز شده دید و سپس نوبت به نیمار رسید تا دو بار از روی نقطه پنالتی دروازه کره را باز کند. در اواخر نیمه دوم کوتینیو گل سوم را زد و گابریل ژسوس در وقت‌های تلف شده آخرین تیر را به پیکر نیمه‌جان کره وارد کرد. تنها واکنش کره در زمین گل دقیقه 31 هوانگ اوی جو بازیکن بوردو بود که پاس هوانگ هی چان بازیکن ولورهمپتون را به گل تبدیل کرد.

کره جنوبی که در جام جهانی باید در مرحله گروهی به مصاف اروگوئه از آمریکای جنوبی برود انتظار داشت بازی دوستانه مقابل برزیل دستگرمی خوبی برای آن مسابقه باشد. کره در گروه H با پرتغال هم بازی خواهد کرد. با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد انتخاب برزیل برای بازی دوستانه برای کره‌ای‌ها انتخاب خیلی خوبی بوده است.

یونهاپ می‌گوید برزیل در بازی دیروز مقابل کره نمایشی استثنایی داشته. بازیکنان برزیلی از نظر تکنیکی یک سر و گردن بالاتر از کره‌ای‌ها ظاهر شدند و تاکتیک تیمی برزیل هم حرفی برای کره باقی نگذاشته بود. این رسانه کره‌ای می‌گوید بازیکنان برزیل وقتی توپ را از هم‌تیمی‌شان می‌گرفتند یا از یک کره‌ای تصاحب می‌کردند دقیقا و بدون نیاز به فکر کردن می‌دانستند باید توپ را به کدام بازیکن در کدام نقطه از زمین ارسال کنند تا در روند بازی تیم‌شان بهترین تاثیر را داشته باشد. از این گذشته ضرباهنگ تهاجمی برزیل به هیچ وجه با کره قابل مقایسه نبود.

این تفاوت را می‌توان در اختلاف شوت‌های به سمت دروازه دو تیم دید. برزیل 14 شوت و کره 5 شوت.

نیمار یکی از ستاره‌های مهم این بازی بود که 78 دقیقه در میدان حضور داشت و دو گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

اما کره‌جنوبی که گویا علاقه چندانی به سرعت دادن به فاز تهاجمی خود نداشت نتوانست از شمشیر بران خود، سون هیونگ مین استفاده کند. به عقیده یونهاپ وقتی تیمی بهترین گلزن فصل لیگ برتر را در اختیار دارد اینطور استفاده نکردن از او عجیب است.

یونهاپ می‌گوید شکی نیست در فرصت اندک باقی‌مانده تا شروع جام جهانی کسی انتظار ندارد که سطح تکنیکی بازیکنان کره‌ای به سطح ستاره‌های برزیلی برسد. اما کره می‌تواند ضرباهنگ تندتری در حرکات تیمی داشته باشد و سازمان دفاعی‌اش عملکرد بهتری نشان دهد تا قدرت تهاجمی رقبای بزرگ را کندتر کند.

این رسانه کره‌ای معتقد است شکست سنگین مقابل برزیل زنگ خطر خوبی برای پائولو بنتو سرمربی کرده بوده. مهاجمین برزیلی هر وقت که اراده می‌کردند خط دفاعی کره را به لرزه درمی‌آوردند. به جای اینکه کره‌ای‌ها روی مهاجمین برزیلی فشار بیاورند تا توپ را لو بدهند این برزیلی‌ها بودند که در اکثر دقایق بازی مدافعین کره‌ای را تحت فشار گذاشته بودند. حتی وقتی برتری عددی با مدافعین کره‌ای بود برزیلی‌ها می‌توانستند سازمان دفاعی تیم را مختل کنند.

سیستم‌های مورد علاقه پائولو ونتو یعنی 4-1-4-1 و 4-3-3 که کره در آسیا به استفاده از آنها مشهور شده است در بازی دیروز مشکلات خود را نشان دادند. تیم بنتو تنها از یک هافبک دفاعی استفاده می‌کرد که در مقابل تیم بزرگی مثل برزیل وظیفه سنگین خط اول محافظت از خط دفاعی را به عهده داشت. اما انجام این وظیفه در مقابل برزیلی‌ها برای چونگ وو یونگ بسیار دشوار بود و او اغلب قادر به انجامش نبود.