به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 37 بازی برخورد مدافع تیم ترکمنستان با یاسین سلمانی موجب شد تا داور استرالیایی به سود ایران پنالتی اعلام کند. کمک داور وید ئویی که 10 دقیقه پیش از این اتفاق برای ترکمنستان پنالتی گرفته بود این پنالتی را رد کرد و در ادامه داور استرالیایی به کنار زمین آمد تا صحنه را ارزیابی کند. او چند بار صحنه برخورد یاسین سلمانی با مدافع تیم ملی ترکمنستان را دید و در نهایت دستور به ادامه بازی داد. او بر این عقیده بود یاسین سلمانی در حرکت به سمت دروازه ترکمنستان خودش پایش را به پای مدافع ترکمنستان زد و نقش بر زمین شد و به واقع این یاسین سلمانی است که مرتکب خطا شده است نه مدافع تیم ترکمنستان.

در نهایت داور استرالیایی در این صحنه بحث بر انگیز دستور به ادامه بازی داد و ایران نتوانست از روی نقطه پنالتی گل برتری را به ثمر برساند. بازی‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاشکند با حضور کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود و این موجب شده تا اشتباهات داوران در این بازی‌ها به حداقل برساند.

بازی امید ایران – امید ترکمنستان با نتیجه مساوی یک بر یک دنبال می‌شود. بازی به پایان نیمه نخست نزدیک می‌شود. گل ایران در دقیقه 8 توسط علیرضا باویه به ثمر رسید.