به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 37 داور استرالیایی دستور به ادامه بازی داد و از کنار برخورد مهدی هاشمی نژاد با بازیکن ترکمنستان گذشت اما کمک داور وید ئویی اعلام کرد که بازیکن ایران دقیقا روی خط مرتکب خطا شده و باید به سود تیم ترکمنستان پنالتی اعلام کند که داور استرالیایی بلافاصله و بدون بازدید صحنه این کار را انجام داد  و اینجا بود که بازی به تساوی یک بر یک کشیده شد.

پیش از اینکه دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به رختکن بروند داور استرالیایی به سود تیم ایران پنالتی اعلام کرد به دنبال برخوردی که بین مدافع تیم ملی ازبکستان و کاپیتان تیم ایران یعنی یاسین سلمانی صورت گرفت. اینجا هم کمک داور  وید ویی داور استرالیایی را متوجه اشتباهش کرد و از او خواست تصمیم خود را رد و دستور به ادامه بازی دهد. اما داور استرالیایی این تصمیم را قبول نکردو به کنار زمین آمد تا خود صحنه را مورد ارزیابی و بازبینی قرار دهد. او بارها و بارها صحنه را دید و در نهایت به این جمع بندی رسید که یاسین سلمانی از عمد پایش را به پای مدافع تیم ملی امید ترکمنستان گیر داد تا نقش بر زمین شود و داور را فریب دهد.


سومین تصمیم مهم داور در این بازی اخراج علیرضا باویه بود که در اجرای این تصمیم توسط داوراسترالیایی هم کمک داور ویدئویی در آن نقش داشت که به نظر درست می رسید. تیم ملی امید ایران به خاطر از دست دادن نتیجه در این دیدار به خصوص در نیمه دوم خشن بازی کرد و کارت های زیادی گرفت. در نهایت این بازی پر برخورد با نتیجه دو بر یک به سود ترکمنستان به پایان رسید تا کار شاگردان مهدی مهدوی کیا برای صعود به مرحله حذفی بازی ها سخت شود. حالا تیم ایران برای صعود باید از سد ازبکستان در روز آخر بازی ها عبور کند؛ تیمی که هم قطر را شکست داده و هم ترکمنستان را. از سویی اگر ترکمنستان در مصاف با قطر پیروز شود آنوقت ایران با وجود برتری در برابر ازبکستان از صعود باز می ماند.


به هر صورت در بازی امید ایران با ترکمنستان VAR و داور استرالیایی؛ علیه تیم ملی امید  بودند. این نشان می دهد وجود کمک داور وید ئویی در بازی ها تا چه اندازه می تواند سرنوشت بازی و تصمیمات داوران را تغییر دهد. به واقع با وجود VAR هیچ حقیقی در بازی پنهان نمی ماند.