به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس تهران در شرایطی به استقبال فصل نقل و انتقالات رفته که خلاف پنج فصل گذشته، لقب مدافع عنوان قهرمانی را یدک نمی‌کشد. پرسپولیس در لیگ بیست و یکم پس از پنج سال نایب قهرمان شد تا همه چیز برای این تیم متفاوت از قبل باشد.

شاید برخی از هواداران پرسپولیس قهرمانی در لیگ را عادی انگاشته و در اندیشه کسب عنوان قهرمانی در آسیا بودند اما این فصل برای آنها بدون هیچ جامی به پایان رسید. پرسپولیس ابتدا لیگ قهرمانان فصل گذشته را با باخت مقابل الهلال از دست داد، از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای کنار گذاشته شد و به ترتیب سوپرجام، جام حذفی و لیگ برتر را نیز یکی پس از دیگری از دست داد تا هواداران برای فصل بعد تیم‌شان تشویش بزرگی داشته باشند.

فصل نقل و انتقالات برای قرمزها پیش از پایان بهار ۱۴۰۱ آغاز شده و مدیران پرسپولیس تا اینجای کار تمدید قرارداد با مهدی ترابی و جذب علیرضا بیرانوند را علنی کرده‌اند. در این تابستان نام ستاره‌های زیادی حول باشگاه پرسپولیس مطرح می‌شود و این تیم برای پوشش دادن ضعف‌ها درپی فعالیت گسترده در فصل نقل و انتقالات است.

اما درست چند روز پس از پایان بازی‌های لیگ و در شرایطی که در فضای مجازی انبوه شایعات و گمانه‌زنی‌ها مطرح می‌شد، باشگاه پرسپولیس خطاب به هوادارانش خواست، اجازه دهند باشگاه در آرامش به نقل و انتقالات ادامه دهد و با شایعات مجازی آب به آسیاب رقیبان این تیم نریزند.

حال به بررسی چرایی انتشار چنین بیانیه‌ای می‌پردازیم. بعد از اینکه پرسپولیس جام‌های قهرمانی را از دست رفته دید و نایب قهرمان لیگ شد، درویش، مدیرعامل سرخ‌ها از یحیی گل‌محمدی حمایت کرد و این در شرایطی رخ داد که در فضای مجازی دو دستگی میان هواداران رخ داده بود و برخی به حمایت از این سرمربی که تیم‌شان را تا فینال آسیا برده بود پرداختند و بعضی دیگر اعتقاد داشتند دوران یحیی در پرسپولیس سر آمده و باید دنبال مربی خارجی برای این تیم بود.

با این حال گل‌محمدی اعلام کرد قصد کناره‌گیری ندارد و برای فصل بعد به هواداران این تیم نوید قهرمانی و جبران داد. در چنین شرایطی هوادارانی که ابقای یحیی را نیز قبول کرده بودند از کادر او گلایه و انتقاد داشتند و معتقد بودند باید تغییراتی در دستیاران یحیی ایجاد شود. با این حال گلمحمدی در میکسدزون آزادی و پس از هفته سی‌ام به دفاع از عملکرد کادر خود پرداخت.

فارغ از بحث نیمکت پرسپولیس، چالش پایان قرارداد برخی بازیکنان و همینطور زمزمه‌های کنار گذاشته شدن بعضی دیگر به آتش فضای مجازی سرخ‌ها دمید. رامین رضاییان که با استقبال فراوان سکوها به پرسپولیس بازگشته بود پیش از پایان فصل با صحبت‌هایی که کرد مورد انتقاد سرمربی تیمش قرار گرفت. این در شرایطی بود که در بازی با شهرخودرو شعار "رامین باید باشه" سر داده شده بود اما حالا این مدافع راست با انتشار پستی در اینستاگرامش غزل خداحافظی را خوانده است.

در کشاکش ماجراهای رامین، دانیال اسماعیلی‌فر که نزدیک‌ترین گزینه برای حضور در پرسپولیس بود پس از هجمه‌های فضای مجازی با انتشار یک استوری مذاکره با سرخ‌ها را تکذیب کرد تا نگرانی عجیبی در باشگاه پرسپولیس حکم‌فرما شود‌.

پرسپولیس در این فصل در سی هفته یک عکس تیمی تکراری را تجربه نکرد و همچنین هواداران نگران در فضای مجازی مدام از ترکیب ایده‌آل و بازیکنان مدنظر خود می‌گفتند‌. حال این شرایط به فصل نقل و انتقالات کشیده شده و هر تریبونی در فضای مجازی از اسامی مختلفی صحبت به میان می‌آورد. در این شرایط باشگاه پرسپولیس چاره‌ای جز صحبت مستقیم با هواداران ندید تا شاید از التهاب فضای مجازی کاسته شود.

با این حال نمی‌توان در عصر حاضر منکر جو فضای شبکه‌های اجتماعی شد و باید دید در نهایت پرسپولیس چه عملکردی در این نقل و انتقالات بسیار مهم خواهد داشت.