به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی امید بازی با ترکمنستان را خیلی خوب شروع کرد بطوریکه در همان دقایق آغازین بازی تیرک دروازه حریف را به لرزه در آورد و سرانجام در دقیقه 8 بازی با ضربه علیرضا باویه به گل رسید اما همان مشکلی که در بازی اول نمود داشت و مهدی مهدوی کیا هم بدان اشاره کرد در بازی دوم هم تیم ملی امید را آزار داد و در نهایت موجب شکست تیم ملی امید شد؛ از دست دادن فرصت ها.

آمارهای بازی چه در نیمه نخست و چه در پایان بازی حکایت از برتری بی چون و چرای امیدهای ایران داشت اما نتیجه را ترکمنستان دو بر یک به سود خود به پایان برد و به سه امتیاز بازی دست یافت. حالا کار صعود ایران به مرحله حذفی بازی ها سخت شده است. به نظر می رسد مهدی مهدوی کیا که در شروع سرمربیگری‌اش در تیم امید با یک چالش مواجه شده است چشم امید به بازیکنانش دوخته و امیدوار است در این شرایط سخت با عبور از سد ازبکستان به مرحله حذفی بازی ها صعود کنند.

تیم امید ایران با تصمیم مهدی مهدوی کیا با بازیکنان زیر 21 سال در این مسابقات حاضر شده و تنها یکی دو بازیکن زیر 23 سال در ترکیب تیم امید ایران حضور دارند؛ یکی از آنها حمید خدابنده‌لو بازیکن تیم ذوب آهن است. این تصمیم به این خاطر بود که بازیکنانی که قرار است تیم ملی امید را برای کسب سهمیه حضور در المپیک پاریس همراهی کنند با حضور در این بازی ها با تجربه شوند. مهدی مهدوی کیا از ابتدا به این نکته اشاره کرده بود که نتیجه‌گیری در بازی های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در ازبکستان در اولویت دوم قرار دارد، بنابراین به نظر می‌رسد نقد تیم ملی امید با توجه به این هدف گذاری باید انجام شود.

تیم ملی امید فردا در سومین بازی خود در مرحله گروهی در شهر قارشی به مصاف ازبکستان میزبان می‌رود. این تیم ترکمنستان و قطر را شکست داده است. نتیجه‌ای که تیم میزبان در مصاف با قطر به دست آورد یک نتیجه عجیب و باور نکردنی بود، پیروزی با 6 گل. این نشان می دهد امیدها در بازی آخر 90 دقیقه سخت را پیش رو دارند اما در فوتبال هر بازی حکایت خاص خودش را دارد و در آن هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد. تجربه در فوتبال ثابت کرده است که گاهی بهترین اتفاقات در سخت ترین شرایط رخ می دهد.