به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا در مرحله پلی‌آف جام جهانی شکستی غیرمنتظره را برابر مقدونیه شمالی تجربه کرده و برای دومین دوره متوالی در رسیدن به این تورنمنت ناکام ماند. همچنین اینتر نیز در هفته‌های پایانی کورس فتح اسکودتو را به میلان واگذار کرد تا فصل دشوار نیکو بارلا تکمیل شود. حالا این ستاره جوان مدعی شد مسیر همیشه آسان نیست و این ناکامی‌ها درس بزرگی برای نیکو بارلا خواهد بود. 

نیکو بارلا گفت: "من خیلی متاسف و ناراحتم که نه فاتح اسکودتو شدیم و نتوانستیم به جام جهانی صعود کنیم. اما اگر همه چیز به‌خوبی پیش برود نیز دیگر خیلی آسان خواهد بود و گاهی اوقات رنج کشیدن شما را قوی‌تر می‌کند. از زمانی که فوتبال بازی کردن را شروع کردم، ناامیدی‌ها و شادی‌های بسیاری را تجربه کردم. من سعی می‌کنم در همه شرایط هر چیزی که می‌توانم؛ یاد بگیرم.

در مرحله مقدماتی جام جهانی شرایط بر وفق مراد تیم ملی ایتالیا پیش نمی‌رفت، اما این بدان معنا نیست که ما لیاقت حضور در جام جهانی را نداشتیم. من بابت دیدار پلی‌آف مقابل مقدونیه شمالی خیلی ناراحتم، زیرا ما احتمالا باید با سه یا چهار گل در این مسابقه پیروز می‌شدیم. متاسفم، اما نمی‌توانم این اتفاقات را توضیح دهم. ما هر کاری از دست‌مان بر می‌آید انجام دادیم تا به بازی نهایی برسیم. 

عملکرد سباستیانو اسپوزیتو؟ او بازیکنی با خصوصیاتی فوق العاده است. اسپوزیتو نیز باید مانند من اشتباه کرده و از آنها درس بگیرد. اما مطمئن هستم که او می‌تواند در آینده کمک زیادی به تیم ملی ایتالیا کند. اکنون که یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم ملی ایتالیا هستم و سعی می‌کنم آنچه را که سرمربی طی سال‌های اخیرا به ما آموخته را به بازیکنان جوان‌تر یاد دهم."