لواندوفسکی همچنان روی خواسته خود پافشاری می‌کند.

مهاجم بایرن مونیخ به جدایی اصرار دارد.

طرفداری| روبرت لواندوفسکی در مصاحبه ای با خبرنگار بیلد، درباره حواشی به وجود آمده بین او و بایرن مونیخ و همچنین تمایلش به ترک آلیانز آرنا صحبت کرده است: 

همیشه سعی کردم بهترین عملکردم را برای بایرن مونیخ به نمایش بگذارم تا نیازها و انتظارات تیم و هواداران را برآورده کنم. هوادارانمان را تحسین می‌کنم، آن‌ها همیشه از من حمایت کردند. اگر شرایطم را به درستی نمی‌دانستم، این احساس را می‌کردم که نسبت به هواداران برخورد درستی نداشته‌ام. می‌دانم که احساسات زیادی در جریان است اما امیدوارم هواداران هم مرا درک کنند.

آیا خودخواه هستی؟

نه، من فرد خودخواهی نیستم؛ می‌دانم چه چیزهایی در بایرن دارم و آن‌ها را واقعا تحسین می‌کنم، همچنین می‌دانم در 8 سال گذشته، بهترین خودم را به نمایش گذاشتم تا هواداران و باشگاه را ناامید نکنم، اما این بار حس می‌کنم که زمان تجربه چالشی جدید فرا رسیده است.

اما هنوز یک سال از قراردادت باقی مانده است.

به باشگاه و قوانینی که دارد احترام می‌گذارم اما تغییر، خصوصا بعد از چنین دوره طولانی‌ای، بخشی از زندگی باشگاه و بازیکن است. امیدوارم این درخواست را خودخواهی ندانید. من قرارداد دارم اما تلاش می‌کنم برای باشگاه مشخص کنم که چه احساسی دارم.

آیا بایرن برای تو به تاریخ پیوسته است؟

به باشگاه اطلاع دادم و بطور عمومی هم اعلام کردم که تصمیم گرفتم قراردادم را تمدید نکنم؛ بنابراین دیگر در مورد آینده‌ام در بایرن مونیخ حرفی نزنید. می‌خواهم به این صحبت‌ها پایان دهم؛ 

نمی‌دانم، هنوز یک سال قرارداد دارم اما از باشگاه خواستم تا اجازه‌ی خروجم را بدهد. فکر می‌کنم این بهترین راه‌حل برای شرایطی است که داریم، به خصوص اینکه باشگاه هنوز می‌تواند از فروش من درآمدزایی کند. 

می‌خواهم از شانسی که برای شروع چالشی جدید در باشگاهی دیگر برای چند سال پیش‌رو دارم استفاده کنم. این خواسته‌ی من است. 

از همان ابتدا هم گفتم که باید دنبال راه‌حلی باشیم که برای طرفین خوب و مناسب باشد. بایرن مونیخ یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان است، باشگاهی رویایی برای بازیکنانی بزرگ. 

فکر می‌کنم برای باشگاه بهتر باشد با پولی که از فروش من به‌دست می‌آورند، سرمایه‌گذاری‌ انجام دهند تا اینکه بخواهند مرا تا پایان مدت قراردادم نگه دارند. نمی‌خواهم کسی را مجبور به انجام کاری کنم، چنین منظوری ندارم. منظورم پیدا کردن بهترین راه‌حل است.

بایرن مونیخ به طور واضح اعلام کرده: «لواندوفسکی تا پایان قراردادش در باشگاه می‌ماند»

نمی‌خواهم چیزی در این مورد بگم چون حرف‌ها و چیزهای زیادی در این مورد گفته و نوشته شده است؛ اظهارات واضح گاهی اوقات تحریف و کم و زیاد می‌شوند، 

می‌خواهم این جریان تمام شود. احساسات باید کنار گذاشته شود، می‌خواهم با آرامش صحبت کنم، نه از طریق رسانه‌ها. می‌دانم که ناسازگاری‌ها به تیتر رسانه‌ها بدل شده اما من و بایرن دشمن هم نیستیم.

در مورد اظهارات دیروز شما در رسانه‌های لهستانی چه می‌گویید؟

 آن یک پادکست طولانی بود که هفته‌ی گذشته ضبط شده بود. حدود یک و نیم ساعت حرف زدیم که فقط چند دقیقه‌ از آن مربوط به فوتبال بود. منظور من از تحریف اظهارات همین است.

هیچ گفت و گویی بین تو و باشگاه انجام نشده است، آیا این بزرگ‌ترین ناامیدی شما به شمار می رود؟

نمی‌خواهم دیگر در این مورد حرفی بزنم. بابت دستاوردهای هشت سال اخیرمان، احترام زیادی برای این باشگاه قائلم.  

این باشگاه و شهر به خانه‌ی من تبدیل شده اند. سال‌ها است که در آنجا خوشحال بودم و با افراد فوق‌العاده‌ای در داخل و خارج زمین دیدار کردم، اما جدایی بخشی از فوتبال است. اگر حس کنم که به تغییر روحی نیاز دارم، می‌توانم چنین چیزی بگویم. این نظر من است. 

دنیای رسانه‌ها و دنیای واقعی فوتبال دو چیز مجزا از یکدیگرند. در رسانه‌ها و در بین مردم، اغلب صحبت از شایعات و احساسات است. در دنیای واقعی فوتبال، سکوت هم در طول پنجره نقل و انتقالاتی اهمیت خاصی دارد؛ 

به همین خاطر نمی‌خواهم روی این آتش، بنزین بریزم. برای بایرن آرزوی بهترین‌ها را دارم و شک ندارم که مدیریت باشگاه هم چنین حسی دارد. به همین دلیل همچنان اعتقاد دارم که می‌توانیم با هم به توافق برسیم.

گفتگوی حسن صالح حمیدزیچ و روبرت لواندوفسکی؛ هیچ چیز تغییر نکرده است