تردیدی وجود ندارد احکام کمیته انضباطی طی سه فصل اخیر کاملا به ضرر پرسپولیس بوده است

وقتی پرسپولیس را در اصفهان و در ورزشگاه بدون تماشاگر به دلیل حواشی که فوتبالدوستان اصفهانی ایجاد کردند از میزبانی محروم کردند، قابل پیش بینی بود در اتفاقاتی که در ورزشگاه یادگار امام رخ داد نیز باز هم سرخ پوشان محکوم شوند!

به گزارش طرفداری، حکم کمیته انضباطی در مورد اتفاقات شرم آور ورزشگاه یادگار امام تبریز عجیب و غریب بود. حکمی که اگرچه نتیجه را سه بر صفر به نفع پرسپولیس اعلام کرد اما درنهایت با محروم کردن این تیم از حضور تماشاگران در بازی با تراکتور، پرسپولیس و هوادارانش را نقره داغ کرد. حکمی که ثابت می کند باشگاه پرسپولیس در طول 3 فصل اخیر با احکام انضباطی مختلف و نادری جریمه شده که در فوتبال ایران بی نظیر بوده است.

همین دو فصل قبل بود که پرسپولیس به دلیل اتفاقاتی که در اصفهان رخ داد با حکم کمیته انضباطی از میزبانی سپاهان محروم و قرار شد در لیگ 21 در ورزشگاهی بی طرف از سپاهان میزبانی کند. آن هم در شرایطی که نه تنها هیچ هوادار پرسپولیسی در استادیوم حضور نداشت بلکه حضور تماشاگر در آن مقطع در استادیوم ها ممنوع بود و هرگز مشخص نشد چرا پرسپولیس از میزبانی محروم شده است. تمام اتفاقات و حواشی عجیب در پایان دیدار دو تیم در اصفهان و با میزبانی سپاهان رقم خورد و مشخص بود چه تیمی آغاز کننده درگیری ها است. بعد از آن نیز اتوبوس پرسپولیس در پی سفر به اصفهان برای دیدار با ذوب آهن مورد حمله قرار گرفت اما آیا تصمیم برای برگزاری هر دو بازی رفت و برگشت در زمین بی طرف عادلانه بود؟ 

حالا در اتفاقی عجیب تر و در حالی که هواداران پرسپولیس هیچ نقشی در اتفاقات رخ داده در ورزشگاه یادگار امام و بازی با تراکتور نداشتند، طبق حکم کمیته انضباطی پرسپولیس در لیگ 22 نمی تواند از حضور تماشاگرانش در بازی با تراکتور بهره ببرد و هرگز هم مشخص نشد دلیل این تصمیم چه بوده است. در ساده ترین حالت ممکن اگر قرار باشد چند بازیکن پرسپولیس از جمله امید عالیشاه هم مقصر شناخته شوند، این بازیکنان هستند که باید با محرومیت شخصی مواجه شوند که البته محروم هم شدند، هوادار پرسپولیس چه گناهی مرتکب شده است؟ غیبت در ورزشگاه یادگار امام و جواب ندادن سنگ اندازی ها به سکوهای مخالف؟ واقعا ای کاش پاسخی برای این سوال وجود داشت که این ها چه ربطی به محرومیت هواداران پرسپولیس دارد. آیا گناه طرفداران پرسپولیس سنگ اندازی طرفداران تراکتور بوده است؟

مگر می شود در شبی که باز هم شاهد یک اتفاق شرم آور در تبریز بودیم و یحیی با سنگ و بطری آب و چک و سیلی بدرقه شد و بازیکنان و نیمکت نشین ها هفتاد دقیقه شاهد توهین و فحاشی، لیرز انداختن و سنگ‌پرانی بودند، پرسپولیس از حضور تماشاگرانش محروم شود؟

به هر روی این اتفاق رخ داد و به شدت هم عجیب بود که مثل بازی با سپاهان، پرسپولیس را از میزبانی محروم کردند در حالی که دو فصل قبل در اصفهان تخلفاتی رخ داد و این بار در تبریز به وضوح مشخص بود که تعلل در صدور حکم با قربانی کردن عالیشاه و آقایی همراه می شود اما کسی فکرش را نمی کرد هواداران پرسپولیس محروم شوند در حالی که نقشی در ماجراهای تلخ بازی با تراکتور نداشته اند.

به نظر می رسد کمیته انضباطی فقط خواسته صورت مساله را پاک کند و به خاطر اینکه حواشی و تنش در بازی های تراکتور و پرسپولیس ایجاد نشود، هر دو بازی رفت و برگشت را بدون تماشاگر کرده است وگرنه هواداران پرسپولیس در بازی با تراکتور اشتباهی انجام نداده بودند که بخواهند از دیدار خانگی محروم شوند.