هر سه تیم بالای جدول لیگ با احکام کمیته انضباطی یک پیروزی کسب کرده اند اما منفعت سپاهان بیشتر از دو تیم دیگر بوده است

سپاهان را می توان برنده احکام انضباطی در لیگی که گذشت تلقی کرد.

به گزارش طرفداری، نگاهی به جدول رده بندی و نتایجی که تیم ها کسب کرده اند نشان می دهد که هر سه تیم بالا نشین جدول به عنوان تیم های اول تا سوم لیگ بیست و یکم یک برد آیین نامه ای در کارنامه دارند. استقلال، پرسپولیس و سپاهان هر سه با حکم کمیته انضباطی سه امتیاز کسب کرده اند اما واقعیت این است که تنها سپاهان سه امتیاز واقعی داشته و تیم های استقلال و پرسپولیس دو امتیاز گرفته اند.

مرور بازی ها نشان می دهد تیم استقلال در بازی به عنوان تیم پیروز شناخته شده و سه امتیاز گرفته که بازی به تساوی رسیده بود و تنها دو امتیاز بیشتر از کمیته انضباطی گرفت. این موضوع برای پرسپولیس نیز صدق می کند و سرخ پوشان در حالی با حکم کمیته انضباطی سه امتیاز بازی با تراکتور را دریافت کردند که بازی آن ها تا اواسط نیمه دوم صفر بر صفر مساوی بود و یک امتیاز گرفته بود. اما سپاهان در دیداری با حکم کمیته انضباطی به عنوان تیم پیروز شناخته شد که در آن بازی شکست خورده بود و به همین دلیل یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس و استقلال نسبت به آرای انضباطی منفعت برده است.

موضوع زمانی جالب می شود که جمع امتیازهای آیین نامه ای استقلال ( 2 امتیاز)، پرسپولیس (2 امتیاز)  و سپاهان (3 امتیاز) مجموعا 7 امتیاز است که برابری می کند با مجموع امتیازاتی که از تیم گل گهر، تیم چهارم جدول کسر شده است!