به گزارش "ورزش سه"، در فرانسه RMC Sport داد که الکساندر لاکازت فردا در فرانسه با لیون قرارداد امضا خواهد کرد تا از این پس فوتبل خود را در تیم شهر زادگاهش ادامه دهد. لاکازت که پنج سال پیش لیون را ترک کرده و با قراردادی 50 میلیون یورویی راهی آرسنال شده بود حالا به تیم اول خود بازخواهد گشت.

لاکازت در پایان فصل جاری تصمیم گرفت از تمدید قرارداد خود با آرسنال خودداری کند و در نتیجه او در حال حاضر بازیکن آزاد است. باشگاه لیون فردا صبح یک کنفرانس خبری برگزار می‌کند و بر اساس این گزارش امضای قرارداد با لاکازت در همین کنفرانس اعلام خواهد شد.

لاکازت فوتبال خود را از باشگاه لیون آغاز کرده و در دوران فوتبالی 13ساله خود به جز این باشگاه تنها پیراهن آرسنال را به تن کرده است. لاکازت پنج سال پیش به این علت تصمیم گرفت به آرسنال ملحق شود چرا که تصور می‌کرد بازی در این باشگاه و لیگ برتر جزیره شانسش برای درخشیدن در تیم ملی فرانسه را افزایش می‌دهد.

اما گذشت زمان نشان داد مهاجم فرانسوی در تصمیم خود اشتباه کرده است. لاکازت که امیدوار بود پوشیدن پیراهن آرسنال او را به مهاجم مرکزی فیکس خروسها تبدیل کند از سال 2017 تا امروز برای تیم ملی کشورش حتی یک بازی ملی هم انجام نداده است.

آخرین بازی لاکازت برای فرانسه در نوامبر 2017 و در بازی دوستانه مقابل آلمان بود که با تساوی 2-2 به پایان رسید.

لاکازت حالا می‌داند که انتقالش به آرسنال علاوه بر از دست دادن بازی‌های ملی از  یک نظر دیگر هم به ضرر او بوده. لیون تیمی است که در این پنج سال پای ثابت لیگ قهرمانان بوده ولی آرسنال در هیچ دوره‌ای شرکت نداشته و لاکازت در این سالها رنگ چمپیونزلیگ را به خود ندیده. لاکازت باشگاهی را به مقصد آرسنال ترک کرده بود که حتی در فصل 2019-2020 به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید.