رئیس باشگاه بارسلونا در مورد وضعیت مالی این تیم توضیحاتی را ارائه داده است. 

خوان لاپورتا از چالش های پیش روی بارسا می گوید.

طرفداری | بارسلونا این روزها در حال مبارزه با وضعیت مالی پیچیده ای است که گریبان باشگاه را گرفته؛ تمام نقل و انتقالات بلوگرانا و تمدید قراردادها به این مسئله وابسته هستند و ممکن است برخی بازیکنان قربانی چنین تغییراتی شوند. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا که یک سال و 4 ماه از آغاز دومین ماه ریاستش می گذرد، در مصاحبه جدید خود با موندو دپورتیوو در این خصوص مطالبی را عنوان کرده است. 

وقتی وارد باشگاه شدیم، نمی توانستیم حقوق ماه می بازیکنان را پرداخت کنیم. قسط های باشگاه سه ماه پرداخت نشده بودند. عملا یک باشگاه مرده بودیم. اما کارمان را آغاز کردیم و توانستیم باشگاه را احیا کنیم. هرگز و تحت هیچ شرایطی پای مالک خارجی به باشگاه باز نمی شود و بارسلونا همیشه متعلق به اعضای خودش خواهد بود. ما مسئول اعمال مدیریت سابق نیستیم.

گزینه ها و معاملاتی پیش رو داریم تا با آنها باشگاه را حفظ کنیم. اگر در مجمع روز پنجشنبه موافقت اعضا را جلب کنیم، معاملات مدنظر را انجام خواهیم داد. در صورت پذیرش طرح ها، دوباره تراز مالی مثبت خواهیم داشت، بدهی هایمان به سطحی معقول کاهش می یابند و قادر خواهیم بود تا برای جذب بازیکن در بازار رقابت کنیم. این طرح دوباره به ما اجازه می دهد تا با باشگاه های دولتی رقابت کنیم. پس از گذشت یک سال از شروع به کارمان، می توانم با اطمینان به شما بگویم: بارسلونا در موضع قدرت قرار دارد. این باشگاه قدرت بسیار زیادی برای جذب سرمایه دارد و سرمایه گذاران هم مدل مالکیت ما را حفظ می کنند. قرار است دو طرح اقتصادی را برای اعضای باشگاه تشریح کنیم. باید سال را با تراز مثبت به پایان برسانیم.

پروژه اسپای بارسا هم از تابستان آغاز خواهد شد، بازسازی نیوکمپ شروع می شود و این همه چیز را تغییر خواهد داد. به خاطر جنگ اوکراین مجبور شدیم تغییراتی در پروژه ایجاد کنیم، جنگ قیمت مواد اولیه را افزایش داده است. فصل آینده 100 درصد هواداران می توانند وارد استادیوم شوند. در 2023-24، در استادیوم لوئیس کمپانیس خواهیم بود و سپس در فصل 25-2024 به نیوکمپ برمی گردیم. ما از قبل منابع مالی لازم برای شروع پروژه را فراهم کرده ایم. قرار است با درآمدهای حاصل از اسپای بارسا، وام را پس بدهیم.