با پایان رقابت های لیگ ایران به معرفی تیم منتخب فصل می پردازیم

 با پایان رقابت های لیگ برتر حالا نوبت به معرفی تیم منتخب فصل رسیده است.

به گزارش طرفداری، برای معرفی تیم منتخب فصل رقابت ها، تیم منتخب اصلی و ذخیره را در این مطلب اعلام می کنیم. پیش از این نیز در قالب یک مطلب، تیم منتخب طرفداری بر اساس تعداد حضور در تیم های منتخب هفتگی را معرفی کرده بودیم.

تیم منتخب فصل لیگ برتر (بر اساس تعداد حضور در تیم منتخب هفته طرفداری)

تیم زیر با نظر تحریریه طرفداری با استناد به آمار و عملکرد بازیکنان انتخاب شده است.

تیم اصلی/ سیستم: 2-4-4

  • دروازه بان: سیدحسین حسینی (استقلال)
  • مدافعان: امید نورافکن (سپاهان) سیاوش یزدانی (استقلال) محمد دانشگر (استقلال) و دانیال اسماعیلی فر (سپاهان)
  • هافبک ها: محسن آذرباد (مس) میلاد سرلک (پرسپولیس) امیرحسین حسین زاده (استقلال) سعید صادقی (گل گهر)
  • مهاجمان: گادوین منشا (مس رفسنجان) کوین یامگا (استقلال)
  • سرمربی: فرهاد مجیدی (استقلال)
  • بازیکن فصل: سعید صادقی (گل گهر)

تیم منتخب فصل:

حسین حسینی (GK)

حسین حسینی بار دیگر به اوج برگشته است و بازی های درخشانی را برای استقلال به نمایش می گذارد. او توانست در 26 بازی 18 بار دروازه تیمش را بسته نگه دارد و نقش اصلی ثبت رکورد بهترین خط دفاعی فصل برای استقلالی ها بود. در کل ادوار تاریخ لیگ برتر تنها مهدی رحمتی با 21 کلین شیت از حسینی عملکرد بهتری داشته است اما این آمار در لیگ 18 تیمی به ثبت رسیده است و رحمتی در آن فصل 34 بازی انجام داد و این آمار حسینی برای لیگ های 16 تیمی بوده است.

دانیال اسماعیلی فر (RB)

بدون شک دانیال اسماعیلی فر بهترین دفاع راست لیگ فصل بود. دانیال اسماعیلی فر 5 گل و 6 پاس گل در این فصل به ثبت رسانده و ردپای این بازیکن روی اکثر گل های سپاهانی ها در این فصل دیده می شود. آمار هجومی این بازیکن از بسیاری از مهاجمان لیگ بهتر بوده است.

 

سیاوش یزدانی (CB)

سیاوش یزدانی بدون شک بهترین مدافع میانی نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر بود و شخصیت خوبی به خط دفاعی تیمش بخشیده بود اما این بازیکن نتوانست به دلیل مشکلات سربازی در نیم فصل دوم تیمش را همراهی کند اما حتی با توجه به غیبت نیم فصله این بازیکن در رقابت های لیگ باز هم عملکرد یزدانی در نیم فصل اول آن قدری درخشان بود که این مدافع از نگاه تحریریه طرفداری به عنوان یکی از مدافعان وارد این ترکیب شود. یزدانی در نیم فصل اول نیز از نگاه رسانه طرفداری عنوان بهترین بازیکن نیم فصل را نیز به خود اختصاص داده بود.

محمد دانشگر (CB)

محمد دانشگر با توجه به غیبت مرادمند و یزدانی در استقلال توانست برای نیم فصل دوم نقش بسیار پررنگی در بازی های استقلال داشته باشد و این مدافع به روزهای اوجش نزدیک تر شد. دانشگر در نیم فصل دوم به قدری عملکرد خود را ارتقا داد که در یکی از اردو های ملی نیز شرکت داشت و در این بین هم نباید از گل حیاتی و مهمش مقابل سپاهان گذر کرد که استقلال را در اصفهان به ساحل آرامش رساند.

امید نورافکن (LB)

فوتبال ایران همواره از نبود بازیکن در پست دفاع کنار به خصوص دفاع چپ رنج برده و حالا امید نورافکن در این فصل هم مثل سال گذشته یکی از بهترین بازیکنان سپاهان به حساب می آید. امید نورافکن که در دوران اوج فوتبالش قرار دارد، نورافکن این فصل هم تاثیرگذاری بسیار بالایی روی ریتم هجومی تیم سپاهان داشت. نورافکن برای تصاحب این پست رقابت بسیار تنگاتنگی با جعفر سلمانی داشت اما به دلیل بی جایگزین بودن این بازیکن در ترکیب سپاهان و تعداد بازی های بیشترش این بازیکن به عنوان بهترین دفاع چپ فصل معرفی می شود.

سعید صادقی (RM/RW)

آمار خیره کننده 7 گل و 14 پاس گل سعید صادقی را هم به عنوان یکی از اعضای تیم منتخب فصل و هم به عنوان برترین بازیکن فصل از نگاه طرفداری تبدیل کرد. صادقی در این فصل از رقابت ها مجموعا روی 21 گل تیمش اثر مستقیم داشت و از این لحاظ تاثیرگذارترین مهره هجومی فصل بوده است.

میلاد سرلک (CM)

میلاد سرلک به نسبت باقی مهره های خط میانی ثبات بهتری داشت و همواره از یک استاندارد حداقلی برخورد بود و در این فصل به عنوان یک هافبک دفاعی برای تیمش یک گل سه امتیازی هم به ثمر رسانده است. سرلک به عنوان مهره دفاعی خط میانی تیم منتخب معرفی می شود.

امیرحسین حسین زاده (CAM)

حسین زاده با اینکه شروع خوبی در استقلال نداشت اما موفق شد در مجموع این فصل 8 گل برای تیمش به ثمر برساند و مانند نیم فصل اول در تیم منتخب کلی فصل هم قرار بگیرد. این بازیکن جوان در بازی های بسیار مهمی مثل دیدار مقابل مس رفسنجان و فولاد برای تیمش گلزنی کرد و بنیان قهرمانی استقلال در این فصل را مستحکم تر کرد در این بین به گل سه امتیازی این بازیکن مقابل تراکتور هم باید اشاره کنیم که استقلال را از حواشی دور کرد.

محسن آذرباد ( LM/LW)

آذرباد در این فصل یکی از ارکان مهم هحومی تیم مس بود و توانست در این فصل از رقابت ها علاوه بر گل های بسیار مهمی که به ثمر رساند، 10 پاس گل را هم به ثبت برساند.

 

کوین یامگا (ST)

کوین یامگا به عنوان دومین گلزن برتر فصل توانست 10 گل را به ثمر برساند و بدون شک یکی از تاثیرگذارترین مهره های هجومی لیگ بوده است. یامگا در این فصل از رقابت ها گل های بسیار مهمی برای استقلال به ثمر رساند و به عنوان زوج منشا انتخاب می شود.

گادوین منشا (ST)

آقای گل رقابت های لیگ برتر به عنوان یکی از مهاجمان تیم منتخب فصل انتخاب می شود. منشا با 14 گلی که به ثمر رساند کمک شایانی به تک رقمی شدن رتبه مس در لیگ برتر کرد و این بازیکن به مانند فصل گذشته به خوبی خودش را در کورس آقای گلی قرارداد و بالاخره توانست این عنوان را هم کسب کند.

فرهاد مجیدی (COACH)

فرهاد مجیدی به عنوان برترین مربی فصل انتخاب می شود. سرمربی استقلالی ها در هیچ دیداری بازنده از زمین خارج نشد و تیمش را با اختلاف معقولی به قهرمانی فصل رساند. فرهاد مجیدی تمامی رکورد های در دسترس را شکست. سرمربی استقلالی ها که به امارات کوچ کرده برای اولین بار یک تیم را بدون شکست در رقابت های لیگ برتر به قهرمانی رساند و رکورد امتیاز گیری در تاریخ ادوار لیگ را هم شکست.

و اما تیم ذخیره؛ علاوه بر یازده بازیکن اصلی، در هر پست می توان دست کم یک تا دو بازیکن دیگر را هم به عنوان چهره های موفق نیم فصل اول لیگ بیست و یکم ردیف کرد.

تیم ذخیره/ سیستم: 2-4-4

  • دروازه بان: حسین پورحمیدی (آلومینیوم)
  • مدافعان: صالح حردانی (استقلال) رضا یزدان دوست (نفت) علی نعمتی (پرسپولیس) و جعفر سلمانی (استقلال)
  • هافبک ها: کریم اسلامی (نساجی) مهدی مهدی پور (استقلال) کریم اسلامی (نساجی) مهدی ترابی (پرسپولیس)
  • مهاجمان: لوسیانو پریرا (فولاد) مجید علیاری (مس)
  • سرمربی: محمد ربیعی (مس)