به گزارش "ورزش سه"، رابرت لواندوفسکی هفته‌هاست که با بارسلونا به توافق رسیده و دیگر تمایلی به ماندن در بایرن مونیخ ندارد. او پس از آخرین بازی فصل بایرن به رسانه‌ها گفته بود که قصد جدایی دارد و در چندین نشست خبری اخیر خود در اردوی تیم ملی لهستان پا را فراتر گذاشت و گفت که برای بایرن بهتر است که او را به زور حفظ نکنند.

 

لواندوفسکی همچنین صراحتا از بارسلونا به عنوان مقصد بعدی خود نام برده و تاکید کرده است که هیچ پیشنهاد دیگری را بررسی نمی‌کند. در بارسلونا بر این اعتقادند که در تاریخ باشگاه هرگز بازیکنی برای پوشیدن پیراهن آبی اناری تا این اندازه فشار نیاورده و رک و صریح صحبت نکرده است. تا جایی که طبق ادعای اسپورت 1 آلمان، خوان لاپورتا، رئیس بارسا اخیرا با پینی زاهاوی، مدیر برنامه‌های لواندوفسکی تماس گرفته و به‌خاطر موضع تند و شورش ستاره لهستانی علیه بایرن تشکر کرده است. 

 

اسپورت 1 همچنین گزارش داده است که لواندوفسکی قصد ندارد تحت هیچ شرایطی در تمرینات پیش فصل بایرن حاضر شود چرا که انتظار داشت بایرن به تصمیم او احترام بگذارد. همچنین برخلاف ادعای مطرح شده، او در صحبت تلفنی اخیرش با حسن صالح حمیدزیچ، مدیر ورزشی بایرن، از وی عذرخواهی نکرده است. موضع لوا تغییر نکرده و او تا روز پایانی انتقالات تلاش خواهد کرد از بایرن جدا شود.