به گزارش "ورزش سه"، همگروهی تیم های اسپانیا و پرتغال، یکی از جذابیت های دور گروهی لیگ ملت های اروپا 2022 است. قهرمان دوره نخست و نایب قهرمان دوره دوم این مسابقات در شب اول دور گروهی این دوره مقابل هم به میدان رفته و به تساوی یک بر یک رسیدند. برخلاف پرتغال که در گام دوم 4-0 سوئیس را شکست داد، اسپانیا بازی دوم خود را با تساوی مقابل چک به پایان رساند تا شرایط گروه دوم پیچیده شود.

در چنین شرایطی، بازی های شب سوم از اهمیت خاصی برخوردار بود؛ جایی که پرتغال از ساعت 23:15 پنج شنبه شب میزبان چک بود و اسپانیا همزمان با این دیدار در خانه سوئیس به میدان رفته بود.

پرتغال امشب در ورزشگاه ژوزه آلوالاد کار سختی برای کسب دومین پیروزی خود در لیگ ملت ها نداشت و توانست در همان نیمه اول دو بار دروازه حریف را باز کرده و با خیال راحت، نیمه دوم را به حفظ این دو گل اختصاص بدهد. 
روی پاس زیبای سیلوا، کانسلو در دقیقه 33 از سمت راست وارد محوطه جریمه چک شد و با شوتی غیرقابل مهار از زاویه بسته دروازه این تیم را باز کرد.

تنها 5 دقیقه بعد گوئدس با حرکتی مشابه و بازهم روی پاس سیلوا، در سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد و با ضربه این زمینی توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا نتیجه دو بر صفر شود.
در شبی که کریستیانو رونالدو هم در ترکیب اصلی پرتغال حضور داشت ولی نتوانست گلزنی کند، بازی دو تیم در نیمه دوم هیچ گلی به همراه نداشت تا سلسائوی اروپا با برتری دو بر صفر مقابل چک 7 امتیازی شده و در صدر جدول رده بندی گروه دوم قرار بگیرد.

در دیدار همزمان هم اسپانیا موفق شد اولین برد خود در این دوره از رقابت ها را بعد از دو مساوی متوالی کسب کند. این تیم که میهمان سوئیسِ صفر امتیازی در ورزشگاه ژنو بود با تک گل دقیقه سیزدهم پابلو سارابیا به پیروزی دست یافت. کار تیمی زیبای اسپانیا و رد و بدل کردن چندین پاس متوالی در نهایت به اشتباه مدافعان سوئیس انجامید و همین اشتباه با پاس در عرض لیورنته و ضربه تمام کننده پابلو سارابیا در دهانه دروازه به تک گل بازی ختم شد.
جز دقایقی محدود از بازی، سوئیس نتوانست حملات خطرناکی روی دروازه اسپانیا تدارک ببیند و همین موضوع به سومین شکست متوالی این تیم منجر شد. با این نتیجه، اسپانیا 5 امتیازی شد تا در آستانه بازی با چکِ 4 امتیازی، پایین تر از پرتغال (7 امتیاز) در رده دوم گروه B لیگ ملت های اروپا قرار بگیرد.