به گزارش "ورزش سه"، پارسا جعفری در بازگشت تیم از تاشکند به ایران در اینباره به خبرنگار ما گفت: از لحاظ کیفیتی، تیمی و کادری تیم ما از همه باکیفیت تر بود و همه از ما می ترسیدند، ولی سر اشتباهات کوچک که آن هم از کم تجربگی برخی بازیکنان ما بود به هدفمان نرسیدیم. به هر حال بچه ها  در آن جو بازی نکرده بودند و تجربه پایین تری داشتند. هدف آقامهدی هم همین بود که آنها در این مسابقات تجربه کسب کنند که تاوانش را هم دادیم. ما روی یک سری اتفاقات بچه گانه گل خوردیم و قدر موقعیت ها را ندانستیم. در یک بازی هم VAR کلا به ضرر ما شد و این اتفاق تلخ افتاد. کمترین حق تیم ما این بود که راحت با ۷ امتیاز از گروه بالا بیاید.
از او درباره تیم‌های دیگری که با همین استراتژی در رقابتها حاضر شده بودند سوال کردیم. جعفری گفت: ژاپن هم همین شرایط را داشت. در این تیم فقط من و محمد خدابنده‌لو بالای 21 سال بودیم و نمی‌توانیم در تورنمنت های بعدی حضور داشته باشیم. در این مسابقات تمام تلاشمان را کردیم و متاسفانه بدبیاری آوردیم. تیم ملی خیلی کم بازی دوستانه داشت و معلوم بود بچه ها هماهنگ نیستند اگر بازی‌های دوستانه بیشتر بود قطعا خیلی کمک می کرد تیمی مثل قطر با کرواسی بازی کرد و ما با عراق بازی کردیم، قطعا فرق دارد.
این بازیکن در مورد انتقاداتی که به مهدوی کیا می شود گفت: آقا مهدی همه چیزش دقیق بود و هرچه که در آنالیز ها گفت در بازی اتفاق افتاد. به دلیل عدم تمرکز بازیکنان بود که اشتباهات به وجود آمد، شما بازی ها را ببینید. تمام مالکیت توپ دست ما بود و فقط بازی با ازبکستان کمی پایاپای بود. 
وی در ادامه صحبت هایش اضافه کرد: بچه ها درس گرفتند. این تیمی که من می بینم خیلی حرف ها برای گفتن دارد چون همه بچه ها شرایط خوبی دارند‌.
جعفری یادآور شد: برخی آقای مهدوی کیا را قضاوت کردند که خیلی بی‍جا بود ما آنجا از نزدیک همه چیز را دیدیم. هیچ مشکلی از آقای مهدوی کیا و کادرش نبود، هر اشتباهی بود خودمان انجام دادیم انشاالله بچه ها تجربه به دست می آورند و در مسابقات بعدی هم می بینید این تیم چقدر حرف برای گفتن دارد.
دروازه بان ذوب آهن در مورد تکلیفش برای فصل آینده توضیح داد: من تحت قرارداد باشگاه ذوب آهن هستم و باید با باشگاه صحبت کنیم ببینیم شرایط چگونه است، بند جدایی در قراردادم وجود دارد ولی من با باشگاه دیگری صحبت نکردم. باعث افتخارم است دوباره با آقای تارتار و اینانلو کار کنم.