مهاجم تیم ملی کامرون و باشگاه النصر عربستان، توصیف متفاوتی از صلاح و توانایی‌هایش انجام داده است. 

وینسنت ابوبکر، کاپیتان تیم ملی کامرون در آستانه بازی با مصر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا، یک جنگ روانی علیه محمد صلاح به راه انداخته است. 

به گزارش طرفداری و به نقل از سایت گل، صلاح از زمان انتقال از آاس رم به لیورپول در سال ۲۰۱۷، یکی از ستارگان برجسته لیگ برتر بوده است و در فصل جاری هم قبل از اعزام به جام ملت‌های آفریقا طی ۲۰ بازی ۱۶ گل در لیگ به ثمر رسانده بود. با همه این اوصاف، ابوبکر در مصاحبه با RFI در خصوص کاپیتان تیم ملی مصر گفته است:

من همان دید قبلی را نسبت به او دارم. او فصل خیلی خوبی را در لیگ برتر تجربه می‌کند و به کشورش کمک کرده است تا در این مسابقات پیشروی کند. برایش بهترین‌ها را آرزو دارم. باشد که بهترین فرد برنده شود! او مرا چندان تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. این را به این خاطر می‌گویم که آدم رو راستی هستم و دید خاص خودم را نسبت به قضایا دارم. اگر او مرا تحت تاثیر قرار می‌داد، به آن اقرار می‌کردم. اما او چندان مرا تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. او بازیکن خوبی است که گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند ولی در طول بازی کارهای زیادی انجام نمی‌دهد. البته که در لیگ برتر خوب کار می‌کند، چون سالیان سال است که در یک تیم حضور دارد. او بازیکن خوبی است ولی نه در حد کسی مثل ام باپه.