به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم قاسمپور پس از برگزاری جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال و انتخاب صمد مرفاوی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان اظهار داشت: این اتفاق با مقداری تاخیر رخ داد و از جامعه ورزش عذرخواهی می‌کنیم. در این مدت به جمع‌بندی رسیدیم و طبق امتیازاتی که داده شد، امتیاز آقای مرفاوی بیشتر از دیگران بود و ایشان به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب شد. یک نشستی با ایشان خواهیم داشت که با برنامه هایی که ارائه داده، بیشتر آشنا شویم. شاید نیاز باشد توضیحاتی بدهد.‌ انشاالله ما هم بتوانیم نیاز های اولیه او را تهیه کنیم و در اختیار ایشان قرار بدهیم.

او در خصوص گزینه هایی که برای حضور هدایت تیم جوانان وجود داشتند گفت: ما ابتدا پنج گزینه داشتیم که تصمیم گرفته شد تا تعداد بیشتری انتخاب شوند. البته این نفرات را کمیته جوانان به کمیته فنی معرفی می‌کردند؛ پنج نفر دیگر انتخاب شدند و در مجموع ده گزینه داشتیم که از بین ده نفر آقای مرفاوی انتخاب شدند.

قاسمپور درباره گزینه هایی که اضافه شده بودند توضیح داد: آقای رضا پرکاس که در آلمان هستند و الان هم تاجیکستان کار می‌کنند، آقای نوغانی، آقای قنبرپور، آقای شیخ‌الاسلام گزینه های ما بودند.

عضو کمیته فنی در مورد بررسی عملکرد تیم ملی امید در این جلسه گفت: خیلی جزیی در این باره صحبت شد و قرار شد در جلسه ای با حضور خود آقای مهدوی‌کیا در خصوص این مسئله صحبت شود. ظاهرا ایشان امروز به آلمان رفته‌اند و قرار است تماس گرفته شود تا ببینیم چه زمانی برمی‌گردند چون اگر قرار است ایشان در آینده حضور داشته باشد باید برنامه هایشان را برای کار بعدی بدهند و توضیحاتی هم باید درباره این تورنمنت که تیم هم حذف شد ارائه بدهند.

قاسمپور در واکنش به صحبت های مهدوی‌کیا که گفته بود صحبت هایی که با او شده بود با برنامه فدراسیون متفاوت بود، بیان کرد: ما در‌ جریان انتخاب مربی تیم امیدها نبودیم و نمی‌دانیم چه چیز هایی گفته شده و چه وعده هایی داده شده است. جلسه برای همین است که کمیته فنی نقطه نظراتش را بگوید و گزارش کاری درباره تیم داده شود. در این رابطه هم انشاالله زمانی که ایشان باشند صحبت می‌شود.

وی در مورد لزوم اقدام جدی از سوی فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی های دوستانه گفت: به طور حتم فدراسیون فوتبال دنبال این مسئله است؛ نه فقط برای تیم های پایه بلکه شما می‌دانید که ما برای بزرگسالان هم ما با مشکل مواجه هستیم و با سختی توانستیم بازی با الجزایر را مهیا کنیم. کمااینکه می‌بینیم تیم الجزایر هم مشکلاتی دارد. مطمئنا فدراسیون فوتبال زمانی که یک گزینه را انتخاب می‌کند، درصدد این است که بهترین امکانات را بدهد. باید ببینیم فدراسیون می‌توانسته کاری بکند و نکرده یا واقعا مشکل وجود داشته است. همه می‌دانید که ما درگیر مشکلات پیرامون تیم ملی بزرگسالان و تیم های پایه هستیم و فدراسیون تا جایی که بتواند کمک می‌کند. اگر تیم ها نتیجه نگیرند فدراسیون اولین کسی است که زیر سوال می‌رود.

قاسمپور درباره نحوه انتخاب دستیاران مرفاوی توضیح داد: در جلسه های اولیه بندی گذاشتیم که مربی هر تیمی، سه نفر در رده های مختلف (سه مربی دروازه‌بان، سه بدنساز، سه کمک مربی) را معرفی می‌کند و کمیته فنی بر مبنای رزومه آنها، نفرات را انتخاب می‌کند.

او در پایان درباره زمان اعلام لیست توسط مرفاوی گفت: اجازه بدهید ببینیم در روز های آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. فرصت خیلی کم است و خود ما هم عجله داریم هر چه سریع‌تر نشستی با ایشان داشته باشیم و برنامه های کاری‌شان را بشنویم.