محسن یوسفی، بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر باشگاه استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره نتایج کلی استقلال در فصل گذشته چه صحبتی دارید؟

این قهرمانی پس از مدت‌ها دور ماندن استقلال از کسب جام، کاملاً شیرین و دلچسب بود. به ویژه اینکه با آمار و ارقام مقتدرانه رقم خورد. این موضوع برای استقلال و هوادارانش لذتبخش بود اما متأسفانه اتفاقاتی افتاد که طرفداران استقلال نتوانستند خیلی با این قهرمانی خوشحال بمانند.

به خاطر جدایی مجیدی؟

بله! فرهاد مجیدی که از استقلال رفت، کام هواداران تلخ شد.

گفته می‌شد نکونام گزینه قطعی مربیگری استقلال است. به نظر شما چرا او پا پس کشید؟

به نظرم نکونام پا پس نکشید بلکه از اول هم گفته بود که نمی‌آید. یکی دو هفته پیش از پایان فصل در صحبتی که انجام داد اعلام کرد که می‌خواهد در فولاد بماند و برنامه‌ای که برای این باشگاه داشته را به سرانجام برساند. اما بعد که مجیدی رفت مسئولان استقلال دوباره به سراغش رفتند و او هم چون احساس کرد اگر به استقلال بیاید سابقه فوتبالی اش به خطر می‌افتد و شاید دیگر نتواند به استقلال برگردد تشخیص داد که فعلاً به استقلال نیاید. او برای اینکه روزی سرمربی استقلال شود امروز قید این تیم را زد.

نکونام نیامد چون می خواهد به وقتش سرمربی استقلال شود/ پرسپولیس از هر نظر جلو افتاده است

رضا عنایتی چطور؟ این روزها صحبت از حضور رضا عنایتی در استقلال هم مطرح است؟

آقارضا شاید مثل نکونام و مجیدی خیلی اسمش سر زبان‌ها نبوده باشد و یا سابقه آنچنانی نداشته باشد ولی به هر حال او هم آقای گلی استقلال دارد و در استقلال گل‌های مهمی از جمله گل در دربی را زده. عنایتی تیم هوادار را به لیگ برتر آورد و در فصل اول هم توانست این تیم را در لیگ حفظ کند. این‌ها کم نیست اما شاید هواداران چون می‌بینند عنایتی خیلی پخته نیست دوست دارند سرمربی خارجی بیاید.

به نظر شما علت مردد شدن عنایتی چیست؟

فکر می‌کنم چون عنایتی با استقبال هواداران مواجه نشد توی ذوقش خورد. شاید پیش خودش فکر می‌کرد با سوابقی که در استقلال دارد اگر اسمش مطرح شود همه از او استقبال می‌کنند.

با این تفاسیر مربی داخلی برای استقلال خوب است یا خارجی؟

قطعاً هر مربی داخلی به استقلال بیاید چون جای مجیدی خواهد نشست کار سختی پیش رو دارد. ممکن است با اولین باخت یا دو تساوی متوالی وضعیتش از این هم بدتر شود. بنابراین فکر کنم مربی خارجی هم حرفه ای تر می‌تواند با این مسائل مواجه شود و هم ذهنش درگیر سکوها و حرف هواداران نیست.

عدم انتخاب سرمربی، استقلال را چقدر از پرسپولیس عقب انداخته است؟

پرسپولیس علاوه بر اینکه به لحاظ یارگیری از استقلال جلو افتاده، به لحاظ شرایط روحی روانی هم وضعیت مناسب تری دارد. چون مدیران آن باشگاه با سرعت کارهایشان را پیش می‌برند. این وضعیت باعث شده استقلال عقب بیافتد. کاش این اتفاقات رخ نمی‌داد و مجیدی می‌ماند. مطمئنا اگر مجیدی در استقلال می‌ماند، حتی اگر قهرمان هم نمی‌شد باز هم محبوبیتش سر جایش باقی می‌ماند. این چالش و این جدایی کاملاً بی موقع بود.