به گزارش "ورزش سه"، مهم‌ترین اتفاق این بازی در نیمه نخست ناتوانی تیم ملی در گردش توپ زمانی که پرس می‌شد، بود. تیم ملی سعی نمی‌کرد با پاس‌های بلند، پرس الجزایر را بکشند و تلاش می‌کرد مرحله به مرحله توپ را به جلو بیاورد و با ‌این شیوه پرس حریف را بشکند. اما پاس‌های اشتباه مدام از سوی بازیکنان تیم ملی به خصوص از سوی هافبک‌ها موجب می‌شد تا تیم الجزایر بعد از پرس خیلی زود صاحب توپ شود و موقعیت روی دروازه ایران خلق کند که در چند صحنه ضربات بازیکنان تیم الجزایر دقت عمل لازم را نداشت؛ در غیر این‌صورت به نتیجه بهتری دست پیدا می‌کردند.

گردش صحیح توپ زمانی که پرس از سوی تیم حریف پیاده می‌شود؛ تاکتیکی است که تیم ملی باید روی آن بیشتر کار کند به خصوص که حریفان ما در جام جهانی، به خصوص انگلیس این تاکتیک را در برابر تیم ملی پیاده خواهند کرد. اگر قرار باشد زمانی که از سوی تیم حریف پرس می‌شویم همان جا و همان زمان توپ را از دست دهیم فشار زیادی به خط دفاعی تیم ملی وارد خواهد شد. الجزایر در نهایت در دقیقه 44 بازی روی همین شیوه و با پاس به عقب اشتباه علیرضا جهانبخش صاحب موقعیت و در نهایت گل شد.

بازی با الجزایر حتی اگر با جبران نتیجه برای تیم ملی همراه نباشد برای اسکوچیچ سودمند خواهد بود چون اطلاعات زیادی به سرمربی تیم ملی خواهد داد. بازی با الجزایر در نیمه نخست نکات زیادی برای سرمربی تیم ملی داشت که آنها را یادداشت کرد.