به گزارش "ورزش سه"، در میان گلایه‌های بازیکنان تیم ملی فوتبال از اردوی قطر یکی از موضوعات به مناسب نبودن زمین تمرین اختصاص داشت.بازیکنان تیم ملی فوتبال در جریان اردوی قطر مجبور شدند 3 بار زمین تمرین خود را تغییر بدهند و همین موضوع باعث دلخوری آنها شده بود.
بازیکنان تیم ملی در جریان بازدید وزیر ورزش از اردوی قطر هم موضوع نامناسب بودن زمین تمرینی را مطرح کردند و در خلال مصاحبه‌هایشان با یک برنامه تلویزیونی نیز این مساله بولد شد.
محمد جواد پاینده مدیرروابط عمومی فدراسیون فوتبال اما درباره نامناسب بودن زمین‌های تمرینی در قطر اینطور توضیح داد: «بازیکنان در این مدت خسته شدند؛ آنها اردوی طولانی داشتند و در چنین شرایطی طبیعی است که از وضعیت ناراحت باشند. روز اول ما در زمین السد تمرین کردیم که گفتند شرایط این زمین خوب نیست. از فدراسیون فوتبال قطر درخواست زمین کردیم و آنها زمین ارسال را به ما دادند. این زمین‌ یکی از محل‌های تمرینات تیم‌های ملی برای جام جهانی است. 5، 6 جلسه آنجا تمرین کردیم و بچه‌ها گفتند کمی سفت است. بار دیگر از فدراسیون قطر درخواست زمین تمرین کردیم که زمین دانشگاه دوحه را به ما دادند. »
او ادامه داد: « من به بازیکنان حق می‌دهم؛ آنها در این مدت احساس خستگی می‌کردند و می‌گفتند زمین‌ها سفت است. به‌خاطر شرایط آب و هوایی چمن‌ها کوتاه است و این موضوع کمی به بازیکن فشار می‌آورد. اما تقریبا در این مقطع تمام زمین‌های تمرینی اینجا به همین شکل است. من این را از امید ابراهیمی و شجاع خلیل‌زاده هم پرسیدم که تایید کردند.»
مدیرروابط عمومی فدراسیون صحبت‌هایش را این‌طور به پایان برد: «رول‌های این زمین‌ها برای جام جهانی عوض می‌شود اما الان شرایط این زمین‌ها همه‌شان همین‌گونه است. ما زمین دیگری پیدا نکردیم که شرایط بهتری داشته باشد.»