به گزارش "ورزش سه"، اردوی خردادماه تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که بازیکنان حدود دو هفته در اردوی تهران و قطر حضور داشتند و البته تنها یک بازی برای ارزیابی آخرین وضعیت بازیکنان و هماهنگی آنها در نظر گرفته شد که در همین یک دیدار تدارکاتی نیز چند بازیکن با وجود حضور در تمرینات پشت فهرست ماندند.

سید پیام نیازمند که در فهرست اولیه تیم ملی فوتبال ایران حضور نداشت و پس از مباحثی که درباره عدم دعوت استقلالی‌ها از جمله سید حسین حسینی به وجود آمد، دوباره توسط اسکوچیچ فراخوانده شد و به اردو آمد، اما در دیدار برابر الجزایر روی نیمکت هم ننشست و از سکوها این مسابقه را تماشا کرد.

آرمین سهرابیان، مدافع گل‌گهر هم که پس از مدت‌ها دعوت به تیم ملی را تجربه کرد، یکی دیگر از حاضرین در اردوی خردادماه بود که امید داشت در غیاب بازیکنانی مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده شانس بازی، حتی به‌صورت تعویضی پیدا کند که این اتفاق برای او هم نیفتاد و سکونشین بود.

مهدی شیری که پس از دو نیم‌فصل متفاوت و بازگشت به روزهای اوج در فولاد خوزستان مزد بازی‌های خوب خود را گرفت و به تیم ملی دعوت شد، با وجود اینکه در فهرست مسابقه با الجزایر قرار نگرفت، اما در این اردو تجربه خوبی پس از روزهای دشوار در پرسپولیس به دست آورد.

سید مهدی حسینی، هافبک مس رفسنجان نیز که برای نخستین بار به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت می‌شد، آخرین بازیکن حاضر در لیست اسکوچیچ در این اردو بود که پس از حضور پر تلاش در تمرینات جزو لیست دیدار با الجزایر جای نداشت و سکونشینی را در این مسابقه تجربه کرد.

سروش رفیعی، هافبک سپاهان که در آستانه انتقال به پرسپولیس قرار دارد هم جزو آن دسته از حاضرین در اردوی تیم ملی بود که در جمع ۱۱ بازیکن اصلی و ۱۲ نفر ذخیره مسابقه تدارکاتی برابر الجزایر نامش دیده نمی‌شد.

سعید صادقی، ستاره گل‌گهر سیرجان که در فهرست رزرو تیم ملی فوتبال ایران بود و پس از یک‌سال درخشان در جمع شاگردان دراگان اسکوچیچ قرار گرفت، برابر الجزایر شانس بازی به‌عنوان بازیکن اصلی یا ذخیره را به دست نیاورد و نیمکت‌نشین هم نبود تا این چنین یک اردو را پشت سر بگذارد.

مهدی ترابی، بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس که بعضا در مرحله مقدماتی جام جهانی به میدان رفت و در دیدارهای تدارکاتی نیز محک می‌خورد، در مسابقه دوستانه مقابل الجزایر مثل ۶ بازیکن دیگر سکونشین بود.

با این حال سید پیام نیازمند، آرمین سهرابیان، مهدی شیری، سید مهدی حسینی، سروش رفیعی، سعید صادقی و مهدی ترابی امیدوار هستند در اردوهای بعدی تیم ملی که منتهی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شود هم حاضر باشند و خودی نشان بدهند تا در نهایت جزو فهرست نهایی قرار بگیرند.