به گزارش "ورزش سه"، به تازگی کمیته فنی با برگزاری نشستی و از میان 9 گزینه ( امیر حسین پیروانی، داوود مهابادی، رضا میرزاییان، مجید نامجو مطلق، صمد مرفاوی، امید نمازی، علی شیخ الاسلامی، رضا پرکاس و قنبرپور) صمد مرفاوی را به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب کرد و به خاطر فرصت کمی که تا شروع مسابقات مقدماتی جام ملت ها در بیشکک باقی مانده تمرینات این تیم از هفته آینده آغاز می شود.

ایران در بازی های مقدماتی جام ملت ها در گروه j با تیم های قرقیزستان، امارات و برونئی همگروه شده است. 19 تا 27 شهریور بازی های مقدماتی جام ملت های جوانان آسیا در 10 گروه برگزار می شود که تیم های اول به همراه 5 تیم برتر دوم و میزبان مسابقات یعنی ازبکستان به دور نهایی مسابقات و کسب سهمیه حضور در جام جهانی صعود می کنند. دور نهایی در سال 2023 با حضور 16 تیم در ازبکستان برگزار می شود و تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی جوانان در سال 2023 را به دست می آورند که در اندونزی برگزار می شود.

آخرین حضور تیم ملی جوانان به سال 2017 و در کره جنوبی با هدایت  امیر حسین پیروانی بر می گردد. تیمی که از بازیکنانی چون امید نورافکن، رضا شکاری، مهدی قایدی، عارف آقاسی، عارف غلامی، مهدی مهدیخانی و ... بهره می برد.