به گزارش "ورزش سه"، ونسان کمپانی، اسطوره منچسترسیتی، از هفته ها پیش یکی از گزینه های مالکان برنلی برای انتخاب سرمربی این تیم محسوب می شد.

او فصل قبل اندرلخت بلژیک را برعهده داشت ولی گفته بود که در پایان فصل از سمتش کناره گیری خواهد کرد. قرار بود در صورتی که برنلی در لیگ برتر ماندنی شود، کمپانی هدایت این تیم را قبول کند ولی با وجود سقوط برنلی در نهایت او سرمربی جدید باشگاه شد.

کمپانی در سال 2019 به عنوان بازیکن-مربی به اندرلخت پیوسته بود و در آگوست 2020 به طور تمام وقت این نقش را برعهده گرفت.

کمپانی در اولین فصل کامل خود به عنوان سرمربی، باشگاه را به مقام چهارم هدایت کرد و بر تیم جوانان با کمترین میانگین سنی در لیگ نظارت داشت. کمپانی در فصل گذشته اندرلخت را به مقام سوم، صعود به اروپا و فینال جام حذفی بلژیک رساند.

به عنوان یک بازیکن، او هفت سال را به عنوان کاپیتان ملی بلژیک گذراند، جایی که او کشورش را به نیمه نهایی جام جهانی 2018 رساند و همچنین به عنوان کاپیتان منچسترسیتی به چهار عنوان قهرمانی لیگ برتر، دو جام حذفی و چهار جام اتحادیه دست پیدا کرد.

کمپانی پس از قبول هدایت برنلی گفت:« برنلی یک باشگاه تاریخی در انگلیس است و منصوب شدن به عنوان سرمربی این باشگاه باعث افتخار است. من از چالش پیش رو هیجان زده هستم.»