حکم فوق ستاره اسبق دنیای فوتبال اعلام شد. 

از 8 ژوئن (18 خرداد) سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا، و میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا، به جرم کلاه برداری در شهر تیچینوی سوئیس دادگاهی شده اند. 

طرفداری| در جدیدترین خبری که از سوی Calcio e Finanza منتشر شده، دادستانی سوئیس، برای میشل پلاتینی و سپ بلاتر درخواست یک سال و 8 ماه زندان کرده است. دادگاه نظر نهایی خود را در تاریخ 8 جولای (17 تیر) به صورت نهایی اعلام خواهد کرد. 

بلاتر و پلاتینی که محرومیت های بلندمدت خود از فوتبال را پشت سر می گذرانند، ماه نوامبر (آبان) گذشته و در پی تحقیقاتی 6 ساله، مورد اتهام واقع شدند. بلاتر متهم شده در سال 2011، دو میلیون فرانک سوئیس به پلاتینی پرداخت کرده است.

طی سال 2011 و زمان پرداخت این 2 میلیون فرانک، سپ بلاتر آماده شرکت در انتخابات ریاست دوره جدید فیفا در رقابت با محمد بن همام می شده و به آرای اعضای یوفا که پلاتینی ریاست آن را به عهده داشت، محتاج بود. دفتر دادستانی کل سوئیس گفته مبلغ پرداخت پایه قانونی نداشته و علاوه بر آسیب به دارایی های فیفا، به شکل غیرقانونی، به ثروت پلاتینی افزوده است. بلاتر و پلاتینی ادعا می کنند مبلغ مورد بحث، به صورت شفاهی مورد توافق قرار گرفته و به دلیل خدمات مشاوره‌ای پلاتینی طی سال های 1998 تا 2002، پرداخت شده است. 


در همین باره بخوانید:

  • خوش‌بینی بلاتر و پلاتینی قبل از شروع جلسات دادگاه: روز خوبی است!

  • سپ بلاتر در دادگاه: حالم خوش نیست و نفس کشیدن برایم دشوار شده است