به گزارش "ورزش سه، سه ماه پیش بود که اعلام شد، بارسلونا توانست در رقابت با رئال مادرید موفق به جذب پابلو توره هافبک 18 ساله و آینده دار باشگاه راسینگ سانتاندر شود. توره با وجود سن اندک، امسال توانسته برای تیم اول باشگاه در دسته سوم فوتبال اسپانیا به میدان برود. راسینگ از تیم های قدیمی اسپانیاست که مدت هاست از سطح اول فوتبال به دور مانده است. 

 

بارسلونا پس از چند دور مذاکره با خود بازیکن و نیز صحبت های مثبت ژاوی، در نهایت رضایت او را جلب کرد و با راسینگ نیز به توافق رسید. راسینگ بند فسخ 10 میلیون یورویی او را طلب کرده بود ولی بارسا توانست از این رقم کم کند.

ژاوی در صحبت با توره به وی وعده حضور در ترکیب تیم اول بارسا را برای فصل بعد داده است. توره در ابتدا برای تیم دوم بارسا به میدان خواهد رفت ولی امروز در مراسم معارفه او خوان لاپورتا و متئو آلِمانی رئیس و مدیر ورزشی بارسا حضور داشتند که نشان از اهمیت این انتقال می دهد. توره فصل قبل در دسته سوم 10 گل زد و 11 پاس گل داد.

توره تابستان گذشته از سوسیداد هم پیشنهاد داشت ولی ترجیح داد در راسینگ بماند ولی با رسیدن پیشنهاد رئال و بارسا دیگر تردیدی نداشت که وقت جدایی رسیده است. قرار است توره با قراردادی به عنوان بازیکن تیم دوم بارسا با تیم اول تمرین کرده و در فهرست این تیم برای لالیگا نیز قرار بگیرد.

ژاوی بسیار خوشبین است که توره بتواند سریع با بارسا وفق پیدا کرده و به تدریج تبدیل به بازیکنی تاثیرگذار شود.