شاگردان فرهاد مجیدی باید در چارچوب مسابقه هفته اول دور برگشت لیگ برتر جاری در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هوادار بروند. محسن یوسفی، بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره صعود تیم ملی به جام جهانی، همچنین دیدار پیش روی استقلال مقابل هوادار اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط استقلال برای بازگشت دوباره به مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما اطلاعات دقیقی از تمرینات این تیم نداریم چون نزدیک تیم نیستیم. ولی با توجه به اتفاقاتی که در نیم‌فصل اول رخ داد کاملاً مطمئنیم که کادر فنی بیشتر از هرکسی دغدغه کسب موفقیت با این تیم را دارد. استقلال در دور رفت هم کاملاً منسجم و با قدرت ظاهر شد هرچند که در اواسط نیم فصل نتایج به گونه‌ای رقم خورد که کمتر انتظار می‌رفت اما دوباره تیم به شرایط خوبش برگشت و از ۷ بازی آخرش ۶ پیروزی به دست آورد.

کرونا تا چه اندازه روی شرایط فعلی استقلال تاثیر خواهد داشت؟

قطعاً تاثیر چندانی نمی‌گذارد. شکل جدید این بیماری بیشتر شبیه سرماخوردگی سخت است و عوارض کرونای اصلی را ندارد. علاوه بر این قطعاً کادر پزشکی و مدیریتی باشگاه استقلال تدابیر لازم را اندیشیده اند تا تیم با قدرت به مسابقات برگردد. چون قطعا آنها دوست ندارد این همه زحمت بی‌دلیل به هدر برود.

بازی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

هر دو تیم نسبت به ابتدای فصل تغییراتی داشته اند. استقلال در بازی رفت خارجی‌هایش را هنوز به خدمت نگرفته بود و از آنها استفاده نکرد ولی حالا یک تیم منسجم و هماهنگ را در اختیار دارد که بزرگترین تیم‌های لیگ برتری هم حریفش نشدند. قطعاً این استقلال شرایط خیلی بهتری برای کسب سه امتیاز نسبت به بازی رفت دارد.

تیم هوادار چطور؟

تفاوت عمده تیم هوادار با دور رفت تجربه‌ای است که این تیم و بازیکنانش از حضور در لیگ برتر بدست آورده‌اند. قطعاً تیم هوادار علاوه بر تجربه بازی در لیگ برتر حالا با شناخت کافی تری نسبت به استقلال به میدان می‌آید. ولی روی هم رفته شانس استقلال از هر نظر برای پیروزی بیشتر است.

برد در هفته اول دور برگشت چقدر برای ادامه مسیر استقلال اهمیت دارد؟

استقلال اگر مدعی قهرمانی است و می‌خواهد این فصل جام را بالای سر ببرد باید در دور برگشت با همان شرایط دور رفت حاضر شود. گرچه کار سخت تر است ولی قطعاً استقلال هم از نظر هماهنگی به شرایط بهتری نسبت به روزهای ابتدایی فصل دست پیدا کرده. بنابراین حتم دارم تاثیر این سه امتیاز در ادامه مسابقات خیلی زیاد خواهد بود. مطمئناً توقف در هفته اول و هر نتیجه ای غیر از برد تا حدی می‌تواند روحیه تیمی‌استقلال را به هم بریزد.

درباره صعود تیم ملی به جام جهانی چه صحبتی دارید؟

این صعود را به همه مردم کشورم به ویژه اهالی فوتبال تبریک می‌گویم. خوشبختانه صعود به جام جهانی برای تیم ملی ما تبدیل به یک عادت می‌شود و حالا باید با تدارک مطلوب کاری کنیم که این تیم در جام جهانی به مرحله بالاتر صعود کند. اهمیت این موضوع قطعاً در آینده بیشتر مشخص خواهد شد.