ایمان عالمی بازیکن و مربی اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره صعود تیم ملی به جام جهانی، تصمیمات اسکوچیچ و حضورش همراه با این تیم در رقابت‌های ۲۰۲۲ قطر، همچنین شرایط استقلال و وضعیت مدافع میانی این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط تیم استقلال برای دیدار پیش رو در جام حذفی مقابل پیکان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قطعا حضور این تیم مقابل هوادار بسیاری از مسائل روحی، روانی و فیزیکی که در حد فاصل بازی نفت مسجدسلیمان تا امروز استقلال را گریبانگیر خودش کرده برطرف خواهد شد. استقلال در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان کاملترین بازی خودش در نیم‌فصل اول را به نمایش گذاشت و متاسفانه بروز برخی مشکلات و کرونا، تیمی که روی غلتک افتاده و قهرمان نیم فصل شد را متوقف کرد. با این همه فکر می‌کنم با توجه به برگزاری یک بازی قبل از بازی جام حذفی استقلال مشکلی برای دیدار با پیکان نداشته باشد.

وضعیت روحی روانی سیاوش یزدانی پس از بازی نکردن در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل امارات را چطور می‌بینید؟

قبل از پاسخ به این سوال باید بگویم جای تعجب است که چرا اسکوچیچ از این بازیکن استفاده نکرد ولی نورافکن که دفاع چپ است را به پست غیر تخصصی برد. شاید شرایط به گونه‌ای بوده که چنین تصمیمی‌گرفته شده ولی حق سیاوش این بود که در تیم ملی بازی کند. مطمئنم این انتخاب بی دلیل نبوده است.

از اطرافیان تیم استقلال شنیده شد وضعیت روحی سیاوش چندان خوب نیست؟

در این شرایط کادر فنی نباید این بازیکن را به امان خدا رها کند. گرچه آینده از آن سیاوش یزدانی است. او قطعاً می‌تواند با تیم ملی به جام جهانی برود و فیکس بازی کند. عملکردش در نیم فصل اول این را ثابت می‌کند. وظیفه مربیان تیم در این باره خیلی مهم است.

صعود تیم ملی به جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ابتدا باید یک تبریک جانانه به اعضای تیم ملی گفت. بازیکنان با غیرت و توانایی خوبشان درخشان ظاهر شدند و نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند که توانستیم سه هفته زودتر از پایان مسابقات جواز را بگیریم.

فکر می‌کنید بتوانیم در جام جهانی به دور دوم برویم؟

صعود به مرحله دوم جام جهانی بسته به تصمیمات مهم در فدراسیون فوتبال است که یکی از آنها در رابطه با خود اسکوچیچ است، گرچه آمار اسکوچیچ تا اینجا نشان داده که نتایجش خوب بوده ولی شاید تیم ملی در این زمینه نیاز به تقویت داشته باشد. به نظرم هر کاری می‌خواهند انجام بدهند باید زودتر اقدام کنند تا دیر مشود.

واضح تر و بیشتر توضیح می‌دهید؟

فکر می‌کنم ما برای حضور قدرتمند در جام جهانی باید مربی بزرگ تری در راس کادر فنی تیم ملی داشته باشیم. البته این استنباط من است چون با نگاه کردن به بازی تیم ملی می‌توان دریافت، تاکتیک‌هایی که در تیم به کار می‌رود در پیروزی تیم چندان اثرگذار نیست و بیشتر بازیکنان روی نبوغ خودشان موفقیت‌های تیم را رقم می‌زنند. به ویژه در خط دفاعی، مشکل داریم. چند حمله از تیم عراق و امارات نزدیک بود کاردست تیم ما بدهد. فکر می‌کنم اگر با مربی دیگری غیر از اسکوچیچ به جام جهانی برویم موفق خواهیم شد.