به گزارش "ورزش سه"، فوتبال انگلیس در چند سال اخیر به صورت جدی و قاطع با پدیده شرط‌بندی بین بازیکنان برخورد کرده است. 
حالا اتحادیه فوتبال این کشور تحقیقات شش ماهه‌ای را انجام داده و آن را در اختیار آژانس بررسی جرائم سازماندهی شده قرار داده تا به صورت دقیق به این موضوع رسیدگی کند. 
اتحادیه فوتبال انگلیس پس از برگزاری این بازی هشداری دریافت کرد که ممکن است این کارت زرد بر اساس الگوهای رایج و مشکوک شرط‌بندی در دقایق پایانی بازی آرسنال برابر لیدز در 18 دسامبر سال گذشته میلادی که با پیروزی 1-4 شاگردان میکل آرتتا همراه بود دریافت شده باشد. 
این اتهامات در حالی مطرح شده که پیش از این هیچ تردیدی درباره عملکرد ژاکا یا هیچ یک از بازیکنان آرسنال در این زمینه به گوش نرسیده بود. 

 


یکی از دلایل اصلی مشکوک شدن اتحادیه فوتبال و پیگیری این اتفاق این بود که شرط‌بندی عجیب و غیرعادی‌ای در جریان این بازی روی دریافت کارت زرد از سوی ژاکا در 10 دقیقه پایانی علیرغم این که آرسنال 1-4 از حریف پیش بود شکل گرفت که تا مبلغ 52 هزار پوند بالا رفت. 
این هافبک سوییسی در دقیقه 86 به دلیل اتلاف وقت در زدن ضربه آزادی که به سود آرسنال اعلام شده بود از سوی داور بازی کارت زرد دریافت کرد. 
تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که ژاکا نزدیک به 20 ثانیه در زمین خودی پشت ضربه آزاد ایستاده و هیچ حرکتی ندارد تا این که داور کارت زردی را به او نشان می‌دهد.
بسیاری از منابعی که این خبر را به اتحادیه فوتبال رساندند مدعی شد که مبلغ در نظر گرفته شده برای این شرط بسیار بیشتر از حالت عادی بوده و همین شک و تردید بسیاری را به همراه داشته است.