به گزارش "ورزش سه"، از آنجایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2023 تصمیم به برگزاری مسابقات در غرب آسیا گرفته بود پیش بینی می شود در ادامه مسیر هم کشورهای غرب آسیا شانس زیادی برای تصاحب میزبانی این بازی ها داشته باشند و ایران در صورت ارایه درخواست میزبانی می تواند بخت زیادی برای برگزاری مسابقات داشته باشد.

ایران برای برگزاری مسابقات جام ملت ها در سال 2027 و در رده سنی بزرگسالان درخواست میزبانی داده، البته شانس زیادی برای تصاحب این امتیاز ندارد به این خاطر که عربستان و قطر میزبان جام جهانی 2022 هم نامزد برگزاری این مسابقات هستند. اما بدون شک درخواست ایران برای میزبانی جام ملت های نوجوانان آسیا در سال 2023 و برگزاری خوب این بازی ها می تواند به ایران برای تصاحب امتیاز بعدی کمک کند. از سویی در دهه های اخیر کشورهای علاقمند به میزبانی مسابقات مهم ابتدا برای میزبانی مسابقات نوجوانان – جوانان و امیدها درخواست میزبانی دادند و با پوئن های مثبتی که از این بازی ها گرفتند در نهایت میزبان مسابقات مهم در رده سنی بزرگسالان شدند.

درخواست ایران برای میزبانی جام ملت های نوجوانان آسیا در  سال 2023 به سود تیم ملی نوجوانان کشورمان هم هست. این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می شود و تیم های برگزیده راهی جام جهانی می شوند. یعنی 4 تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی بازی ها. به واقع این مسابقات تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار نمی شود و مسابقات انتخابی جام جهانی است و شاگردان حسین عبدی در صورت برگزاری بازی در ایران و هم چنین حضور تماشاگران در استادیوم شانس بیشتری برای صعود به جام جهانی خواهند داشت. انصراف بحرین یک فرصت خوب برای ایران است که شایستگی خود را برای میزبانی از مسابقات بین المللی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ثابت کند. تلاش برای تصاحب امتیاز میزبانی این رقابت ها از سویی می تواند نشانگر توجه فدراسیون فوتبال به تیم های پایه باشد و حتی می تواند نگاه باشگاه ها به تیم های پایه را تغییر دهد.

به هر صورت روز گذشته داتو ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به تیم های شرکت کننده در رقابت های جام ملت های فوتبال زیر 17 سال آسیا 2023 از انصراف فدراسیون فوتبال بحرین به دلیل شرایط استثنایی ناشی از پاندمی کرونا خبر داد. وی خطاب به تیم های حاضر در این دوره از رقابت ها اعلام کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین میزبان جدید از بین تیم های واجد شرایط برای مسابقات اقدام خواهد کرد و در زمان مناسب به تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات اطلاع رسانی خواهد کرد.

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که روند قرعه کشی و مسابقات بدون تغییر باقی می‌ماند، همچنین با توجه به اینکه نتایج قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی که در 24 می سال 2022 انجام شد، میزبانی با توجه با انصراف بحرین از این تیم گرفته شده و در نتیجه، تمام مسابقاتی که بحرین در مسابقات مقدماتی شرکت دارد، مطابق با مقررات، بازی دوستانه تلقی نمی شود. علاوه بر این پنج تیم برتر دوم در میان همه گروه‌های راه یافته به دور نهایی به همراه یازده تیم برنده گروه ها (در مجموع شانزده تیم) در مسابقات حضور خواهند داشت.