هافبک جوان آبی اناری پوشان در مصاحبه‌ای از فلسفه باشگاهش حمایت کرد.

پدری در مصاحبه‌ای با گاردین توضیح می دهد که فرق بارسلونا با برخی باشگاه های دیگر چیست.

طرفداری| بنابر گزارش موندو دپورتیوو، پدری گونزالز بازیکنی بی حاشیه است. او بازیکنی است که می‌تواند فشار درون زمین بازی را تحمل کند؛ این بازیکن درعین حال آن چیزی را که در ذهن دارد، همیشه بیان می‌کند.

حالا این بازیکن ۱۹ ساله که مهره‌ای ارزشمند برای بلوگرانا محسوب می‌شود در مصاحبه خود با روزنامه بریتانیایی گاردین از فلسفه باشگاه بارسلونا دفاع می کند.

او می‌گوید:

بعضی از باشگاه‌ها صرفا دنبال برد و نتیجه گرایی هستند؛ با این وجود در بارسلونا برنده شدن با اجرای سبک بازی خاصی باید همراه باشد. باید با بازی مالکانه، خلق موقعیت، به برتری برسیم. من این [نوع نگاه به] فوتبال را بیشتر دوست دارم.

پدری در همین خصوص وظایف سرخیو بوسکتس را سنگین دانست:

او باید ریتم بازی را حفظ کند و تیم را در موقعیت درستی نگه دارد؛ باید حریف را به سمت خودش بکشاند و پرس را بشکند. برای بازیکنان دیگر فضاسازی کند. می‌دانیم که او با پنج یا شش بازیکن ممکن است مواجه شود و همه آنها را نیز محو کند. باید بتوانید حریفان را به سمت خود بکشانید ولی توپ را حفظ کرده و سالم به مقصد برسانید.

وی افزود:

 انجام درست این وظایف مستلزم داشتن اعتماد به نفس است. شما زمانی برای فکر کردن ندارید، اما به توانایی خود اعتماد دارید، و می توانید تشخیص دهید چه حرکتی مناسب است. همچنین باید از نظر بدنی قوی باشید و این گونه ریسک ها را بپذیرید. اصلا آسان نیست؛ نیاز به نوعی دیگری از شجاعت دارید. در وسط زمین، زمان هایی که بازی برای تیمتان خوب پیش نمی‌رود، باید اعتماد به نفس لازم برای درخواست پاس و همچنین حفظ توپ را داشته باشید.

پیش از این ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، و لوئیز انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا هردو از پدری تعریف کرده و او را با آندرس اینیستا مقایسه کردند.

پدری به این مقایسه ها واکنش نشان داد. او گفت:

اینیستا همیشه آدم خوبی به نظر می رسید. او متانت و آرامش خاصی داشت تا بازی را [برای هم تیمی هایش] ساده تر و آسان تر کند. آن گونه که اینیستا با تغییر جهت بازیکنی را دریبل می‌زد، همیشه مرا به وجد می‌آورد. من نمی‌توانم کارهایی که او انجام می‌داد را تکرار کنم.

در نهایت، پدری تصویری از آینده فوتبال ترسیم می‌کند:

 اخیراً، تصور می‌کنم بازیکنان به جای اینکه بیشتر بدوند، بیشتر دوست دارند بازی را مدیریت کنند. فوتبال ماشینی تر می‌شود، اما هنوز هم کسانی هستند که این قانون را می‌شکنند. من هنوز برای سرگرمی فوتبال بازی می کنم. من همیشه فوتبال بازی می‌کنم تا لذت ببرم و این بهترین کاری است که یک فوتبالیست می تواند انجام دهد.